اصول چیدمان مبلمان اداری
بررسی اصول چیدمان مبلمان اداری
این روزا اشکال و نحوه کار های اداری تغییرات اساسی کرده است ولی باید به این موضوع اشاره کنیم که طراحی محیط های اداری و کاری همانند گذشته انجام می شود، اما نوآوری و تکنولوژی به عرصه اصول چیدمان مبلمان اداری وارد شده است ولی به این شکل نیست که تمام دیوارهای بخش های دفتر کاری و مبلمان اداری را بر می دارند و آن را به فضا و محیط های باز تبدیل می کنند. اما در طراحی و چیدمان دفاتر اداری باید حواستان باشد که از همه نظر جنبه ها و تمامی نیاز ها و جزئیاتی که در هر کاری واجب است را در نظر می گیرید. برای این که هر عملکرد تامین بشود باید بدانید که شیوه های نامناسب و مناسب وجود دارد و با در نظر گرفتن آن ها به بهترین شکل عملیات صورت می گیرد.
در طول روز اتفاقات مختلفی در اداره و سازمان می افتد اعم از نشستن، تمرکز کردن، صحبت کردن و …. که شما باید راحتی خود را مد نظر قرار دهید و باید با اصول چیدمان مبلمان اداری آشنا شوید که از بالاترین اهمیت برخور دار است. علاوه بر آن ها باید به صوت، نور و استاندار هایی که برای ابعاد مبلمان است توجه ویژه ای داشته باشید.
اصول چیدمان مبلمان اداری در فضای کاری
در هر اداره ای باید به دو مورد توجه شود و آن هم این است که در قدم اول باید فضا را برای کارمندان به گونه ای طراحی کنید که روحیه بخش، جذاب و بتواند استعداد و انگیزه آن ها را بپروراند و همچنین زندگی در جریان را ایجاد کند. بنابراین باد بدانید که فضا و محیط کاری باید روابط فکری و معنوی کارمندان را آسان کند و مورد دیگر فضای کاری را ایده آل سازد. که با این روش راندمان و کارایی افراد افزایش می یابد. در ادامه ما برای شما دو فضای کاری گروهی و فردی را به طور کامل توضیح می دهیم.
چیدمان مبلمان اداری در فضای کاری فردی
اگر به دنبال فضای کاری هستید کهد مخصوص خودتان باد و آن حال و هوای دلنشین و امن داشته باشد، به شما فضای کاری فردی HAVEN و HIVE را پیشنهاد می کنیم. شما باید بدانید این فضای کاری مناسب برای محل کار در خانه، اتاق های بسته و یا فضا هایی که با دیوار هایی تقسیم شده است، می باشد.
نکته ای که در این نوع فضای کاری وجود دارد این است که از اصول چیدمان مبلمان اداری استفاده می کند و برای فرد به عنوان پناهگاه عمل می کند و به افراد این اجازه را می دهد که در زمان انجام کار تمرکز کافی را داشته باشید و در راحت ترین و آرام ترین حالت قرار بگیرید.
متناسب با شرایط مختلفی که افراد و کارکنان دارند، این فضای کاری از صندلی ارگونومیک و انواع میز های کار تشکیل شده است و می تواند برای آن ها آرامش بخش ترین ظاهر را ایجاد کند و در مورد فضای کار فردی باید بدانید که آن فضا را برای افراد شخصی سازی می کند و می تواند به صورت فردی و شخصی از وسایل و تکنولوژی ها استفاده کند.
فضای کاری گروهی در چیدمان مبلمان اداری
افرادی که به دنبال فضای کاری هستند که به صورت اجتماعی کار می کنند و واقعی هستند بهتر است از CLUB HOUSE استفاده کنند و مناسب افرادی و کارمندانی است که نیاز دارند برای مدت زمان زیادی با یکدیگر برای پروژه ای به صورت گروهی کار کنند. همچنین افرادی که می خواهند کسب و کار جدیدی را شروع کنند و یا به صورت کلی می خواهند که استارتاپی را شروع کنند بهتر است از اصول چیدمان مبلمان اداری در فضای کار گروهی استفاده کنند.
باید بدانید که این فضای کاری از تعداد زیادی نقاط گروهی و فرد تشکیل شده است و به این افراد این اجازه را می دهد که در فعالیت های مختلفی که در محیط های کاری اتفاق می افتد مشارکت داشته و حداکثرتاثیر را بگذارند. نکته ای در این اصول چیدمان مبلمان اداری فضای کاری وجود دارد این است که از مبلمان های اداری متحرک، ثابت و همچنین تکنولوژی هایی که کنترل آن ها از راه دور است استفاده می شود .
نکته دیگری که وجود دارد این است که برای رعایت کردن حریم شخصی افراد فاصله های مناسبی را معین می کند و اینکار برای این است که هویت فردی افراد در زمان انجام کار های گروهی حفظ شود و باید بدانید که در این زمان راندمان و کارایی اشخاص افزایش می یلبد.
چیدمان مبلمان در مورد فضای کاری cove
فضای COVE این امکان را فراهم می کند که در یک اداره هم فضای کاری گروهی و عمومی و هم فضای کاری فردی ایجاد شود و این امکان را فراهم می کند که برای افراد و کارمندان برای زمان کوتاهی هم دیگر را ببینند و حتی جلسات کاری را به صئرت سریع انجام دهند و حتی می توانند به صورت گروهی جلسات مشاوره و مشورتی را برگزار کنند به گونه ای که برای دیگر افراد مزاحمتی ایجاد نکنند.
جداره های داخلی باید به گونه ای طراحی شوند که در آن ها یادداشت ها افراد برای یکدیگر، پیشرفت های کاری، هدف ها، جملات انگیزشی و دور نماهای سازمان ها و اداره ها را بتوان بر روی آن نوشت و یا بچسبانید ولی باید به این مورد اشاره کنیم که در اصول چیدمان مبلمان اداری در این گونه اداره ها و سازمان ها محدودیت هایی وجود دارد اما ممکن است در بخش ویژگی های بصری خلاقیت افراد را بروز وافزایش دهد.
سخن پایانی
در این مقاله برای شما تمام نکاتی که در اصول چیدمان مبلمان اداری برای انواع فضای کاری نیاز بود را شرح دادیم و شما باید ببینید بسته به نیازی که دارد کدام فضای کاری برای شما مناسب است تا بتوانید بر اساس آن راندمام . زاده کاری شرکت و اداره را بالا ببرید.
سوالات متداول اصول چیدمان مبلمان اداری
- چند نوع چیدمان مبلمان فضای کاری داریم؟
چیدمان مبلمان اداری در فضای کاری فردی، فضای کاری گروهی در چیدمان مبلمان اداری
- به چه فضای کاریcove می گویند؟
فضای COVE این امکان را فراهم می کند که در یک اداره هم فضای کاری گروهی و عمومی و هم فضای کاری فردی ایجاد شود و این امکان را فراهم می کند که برای افراد و کارمندان برای زمان کوتاهی هم دیگر را ببینند و حتی جلسات کاری را به صئرت سریع انجام دهند و حتی می توانند به صورت گروهی جلسات مشاوره و مشورتی را برگزار کنند به گونه ای که برای دیگر افراد مزاحمتی ایجاد نکنند.
- اصول چیدمان در فضای کاری به چه صورت است؟
در هر اداره ای باید به دو مورد توجه شود و آن هم این است که در قدم اول باید فضا را برای کارمندان به گونه ای طراحی کنید که روحیه بخش، جذاب و بتواند استعداد و انگیزه آن ها را بپروراند و همچنین زندگی در جریان را ایجاد کند. بنابراین باد بدانید که فضا و محیط کاری باید روابط فکری و معنوی کارمندان را آسان کند و مورد دیگر فضای کاری را ایده آل سازد. که با این روش راندمان و کارایی افراد افزایش می یابد.