مقالات مبلمان و صندلی اداری
تفاوت میز کارشناسی و کارمندی

تفاوت میز کارشناسی و کارمندی

همه ما به خوبی این مسئله را می دانیم که میزهای اداری از مهمترین اجزاء مبلمان اداری می باشند که باید در انتخاب آن ها دقت زیادی داشته باشیم. میزهای اداری نیز همچون صندلی اداری و سایر تجهیزات اداری، دارای انواع مختلفی می باشند که میز کارشناسی و کارمندی دو نمونه از پر استفاده ترین آن ها می باشد که قصد داریم تا امروز بیشتر درباره تفاوت میز کارشناسی و کارمندی با شما صحبت کنیم.

آشنایی با ویژگی های میز کارمندی

برای درک بهتر تفاوت میز کارشناسی و کارمندی، نیاز است که ابتدا هر یک از این دو میز را به خوبی بشناسیم و بدانیم که دارای چه ویژگی هایی می باشند.

میزکارمندی از جمله تجهیزاتی می باشد که ما می توانیم در خانه نیز از آن ها استفاده کنیم. برخی از آن ها به خاطر حالت و شکل جمع و جوری که دارند به عنوان میزهای تحریر هم مورد استفاده می باشند.

شما دوستان عزیز می توانید این مدل میزهای اداری را در رنگ ها و اندازه های مختلف در فروشگاه های مربوطه مشاهده کنید.

همچنین می توانید با توجه به سلیقه خود و هزینه ای که در اختیار دارید میز کارمندی را انتخاب کنید که از هر لحاظ برایتان مناسب باشد.

اندازه میزهای کارمندی با توجه به اندازه فضا در نظر گرفته می شوند. برای مثال: یک میز کارمندی بزرگ را نمی توانید به آسانی در یک فضای کوچک استفاده کنید زیرا کل حجم فضای شما را اشغال خواهد کرد.

بنابراین بهتر است برای چنین فضاهایی یک میز کوچک که دارای کشو و کمد می باشد تهیه کنید تا بتوانید به راحتی تمام وسایل مورد نیازتان را در آن قرار دهید.

یک نکته مهم دیگر از ویژگی های مربوط به میزهای کارمندی این است که آن ها فضا و حریم کارکنان را از یکدیگر مجزا می کنند.

ویژگی های میز کارشناسی

حال که با ویژگی های مربوط به میزهای کارمندی آشنا شدید، می خواهیم ویژگی های میزهای کارشناسی را برایتان شرح دهیم تا با ارزیابی و بررسی هر یک از این دو میز اداری بتوانید راحتر متوجه تفاوت میز کارشناسی و کارمندی شوید.

کارشناسان در حقیقت افرادی هستند که با توجه به تخصصی بودن در حرفه و شغل خود نیاز به یک میز مخصوص دارند. انتخاب میز مناسب کارشناسی باید با توجه به نیاز و شغل هر فرد انتخاب شود.

این مدل میزها هم دارای انواع گوناگونی می باشند. انتخاب و خرید میز کارشناسی استاندارد و با کیفیت کمک زیادی در بالا بردن انرژی در کارمندان و سلامتی این افراد دارد.

از این مدل میزها تنها در محیط های کاری استفاده می شود و مدیران و کارشناسان رده بالا از این میزها استفاده می کنند.

تفاوت اساسی میز کارشناسی و کارمندی

اما، برایتان بگوییم از تفاوت میز کارشناسی و کارمندی، از مهمترین تفاوت هایی که میان این دو میز وجود دارد ابعاد آن ها می باشد.

  • طول استاندارد میزهای کارشناسی حدودا 180 سانتیمتر می باشد در حالی که برای میزهای کارمندی 160 سانتیمتر است.
  • البته ناگفته نماند که این ابعاد قابل تغییر می باشند که این مسئله با درخواست شخص مشتری انجام می شود.
  • میزهای کارشناسی حالت “ال” شکلی دارند که با توجه به چپ دست بودن یا راست دست بودن شما طراحی می شوند
  • میز کارشناسی میتواند کشوی هایی داشته باشد و یا اینکه از یک زیر میزی و یا فایل متحرک برای قرار گرفتن در قسمت زیر میز استفاده شود.

پیشنهاداتی برای انتخاب میز کارشناسی و کارمندی

اگر قصد خرید میزهای اداری از نوع کارشناسی و کارمندی را دارید را دارید حتما پیشنهادات زیر را مد نظر داشته باشید تا بتوانید میز استاندارد و با کیفیت خریداری کنید.

  1. میز را متناسب با وظایفتان انتخاب کنید
  2. میز را متناسب با هزینه مدنظرتان انتخاب کنید
  3.  میز را بر اساس سبک طراحی اداره‌تان انتخاب کنید

میز را متناسب با وظایفتان انتخاب کنید

اولین پیشنهاد برای انتخاب میز کارشناسی و کارمندی با توجه به شناختی که از تفاوت میز کارشناسی و کارمندی بدست آورده اید این است که حتما میزی را که قصد خرید آن را دارید با توجه به وظیفه کارمندان شرکت انتخاب کنید.

برای مثال: اگر یک شرکت فروشگاهی دارید برای بخش فروش خود باید میزی را انتخاب کنید که به راحتی برای کارمند شما قابل استفاده باشد و بتوانید وسایل ضروری خود را روی آن میز قرار دهد و محل مناسبی برای نگهداری سایر وسایل او در میز طراحی شده باشد.

در ضمن ابعاد و اندازه میز را هم باید با فضایی که می خواهید میز را در آنجا قرار دهید هماهنگ کنید.

یا مثلا: اگر برای منشی شرکت می خواهید میز تهیه کنید، باید میزی بزرگتر از میز کارشناسی را در نظر داشته باشید  زیرا منشی علاوه بر اسناد و مدارک و… وسایل بسیار دیگری هم دارد که در حین کار به آن ها نیاز دارد. بنابراین باید برای این وسایل جای مناسبی داشته باشد.

میز را متناسب با هزینه مدنظرتان انتخاب کنید

پیشنهاد مهم بعدی، توجه به هزینه و بودجه ای است که برای انجام این کار در اختیار دارید. میزهای ادرای با طرح ها و سبک های مختلفی در بازار موجود می باشند که هر یک از آن ها با متریال های مختلفی ساخته و طراحی شده اند.

استفاده از این متریال ها می تواند بر قیمت نهایی میزی که شما قصد خرید آن را دارید تاثیر زیادی بگذارد.

 میز را بر اساس سبک طراحی اداره‌تان انتخاب کنید

اما آخرین مورد از پیشنهادهایی که می خواهیم در این بخش از مقاله تفاوت میز کارشناسی و کارمندی به آن اشاره داشته باشیم، انتخاب میز مناسب براساس طراحی اداره و دفتر کارتان می باشد.

نباید دکوراسیون و طراحی محیط کار را هنگام خرید میزهای اداری که مورد نیازتان می باشد نادیده بگیرید. چرا که این اجزاء و تجهیزات اداری یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی محیط کاری شما به حساب می آیند.

در نهایت

سعی کرده ایم، برای اینکه شما دوستان عزیز بهتر و راحتر بتوانید میز مناسبی را برای محیط کاری خود و کارمندانتان انتخاب کنید شما را با دو نمونه از پرکاربردترین میزهای اداری، یعنی میزهای کارشناسی و کارمندی آشنا کنیم و برایتان از ویژگی هایی که این دو نوع میز اداری دارند بگوییم.

همچنین اشاره ای به تفاوت میز کارشناسی و کارمندی کرده و پیشنهاداتی را در اختیارتان قرار داده ایم که با توجه به آن ها بهتر و راحتر بتوانید میز اداری مورد نیازتان را خریداری کنید.

سوالات متدال تفاوت میز کارشناسی و کارمندی
  1. طول میز کارشناسی چقدر است؟
    طول میز کارشناسی حداقل 90 سانتی‌متر و حداکثر 250 سانتی‌متر است.
  2. در انتخاب میز کارمندی باید به چه نکته ای توجه داشت؟
    اصول مهندسی و ارگونومی در آن بیشتر از سایر میزها رعایت شده باشد.
  3. بارزترین تفاوت میز کارشناسی و کارمندی چیست؟
    بارزترین تفاوت میز کارشناسی و کارمندی در اندازه آن ها می باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *