میز کنفرانس اداری
میز کنفرانس اداری چیست؟
یکی از تجهیزات اداری که برای بسیاری از شرکت ها و اداره ها لازم و ضروی می باشد میز کنفرانس اداری است که از آن در اتاق جلسات و کنفرانس استفاده می شود.
همانطور که از نام این میز اداری مشخص است برای برگزاری جلسات بین کارمندان و ارباب رجوع ها به منظور تبادل نظرات و اطلاعات استفاده می شود.
طراحی اتاق های کنفرانس باید به گونه ای باشد که بتوان برای دکوراسیون آن از بهترین وسایل و تجهیزات اداری استفاده کرد.
یک میز اداری کنفرانس خوب و مناسب باید با بهترین متریال ها ساخته شود تا بتواند حس متفاوتی را به شما بدهد. این میزهای ادرای، دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه به آن ها اشاره کرده و برایتانت شرح داده ایم که میزهای اداری از نوع کنفرانس باید دارای چه ویژگی هایی باشند.
انواع میز کنفرانس
میزهای اداری کنفرانس نیز همچون سایر مدل های میز و مبلمان اداری، دارای انواع مختلفی می باشند که شما با توجه به نکات و موارد مهمی که در مقالات قبلی برای انتخاب بهترین و مناسب ترین تجهیزات اداری به آن ها اشاره کرده ایم می توانید گزینه ای که بیشتر با محیط کار شما همخوانی دارد را تهیه و خریداری کنید.
انواع میز اداری برای کنفرانس به شرح زیر می باشند.
- میز کنفرانس مستطیلی
- میز کنفرانس مربع شکل
- میز کنفرانس به شکل بیضی
- میز کنفرانس دایره شکل
دقت داشته باشید که هر یک از مدل های میز اداری کنفرانس که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم را باید با توجه به ابعاد و شکل اتاق کنفرانس در محیط کار خود انتخاب کنید.
اگر اتاقی که به منظور اتاق کنفرانس انتخاب کرده اید مستطیل شکل و بزرگ می باشد بهترین گزینه برای شما میزهای مستطیلی یا بیضی شکل می باشند.
اما اگر ابعاد اتاق کنفرانس شما کوچک است و فضای زیادی در اختیار ندارید بهترین گزینه میزهای مربعی و دایره ای می باشد.
بررسی ویژگی های میزهای اداری کنفرانس
در ادامه می خواهیم به موارد مهمی اشاره داشته باشیم که در بررسی و انتخاب و خرید مناسبترین میز اداری کنفرانس به شما کمک زیادی خواهدکرد.
با ما همراه باشید تا با بررسی موارد زیر بهتر و راحتر بتوانید میز اداری کنفرانسی که می خواهید را خریداری کنید.
ابعاد میز کنفرانس برای اتاق اداری
برای اینکه بتوانید یکی از انواع میزهای کنفرانس اداری که در پاراگراف قبلی به آن اشاره کرده ایم را تهیه کنید باید به خوبی نسبت به این موضوع اطلاع داشته باشید که ابعاد این مدل میزهای اداری چقدر می باشد و اصلا میزهای کنفرانس در چه ابعادی تولید می شوند؟!
لازم است بدانید که ابعاد میزهای کنفرانس با توجه به فضای اتاق کنفرانس متفاوت هستند. معمولا فضایی که برای صندلی این مدل میزها در نظر گرفته می شود باید به طور استاندارد 60 سانتی متر باشد.
طول میز هم باید به صورتی باشد که شما برای نشستن، برخاستن و حتی راه رفتن در اتاق مشکلی نداشته باشید.
ارتفاع استاندارد برای این میزها بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد. با این حساب بهترین و استاندارترین ارتفاع برای میز اداری کنفرانس حدودا 70 سانتی متر است.
رنگ میز اداری کنفرانس
مسئله مهم بعدی که باید در راستای بررسی ویژگی های میز کنفرانس اداری به آن توجه زیادی داشته باشید رنگ میزی است که قصد خرید آن را دارید.
به خاطر داشته باشید که این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد و نباید نسبت به آن کم توجه باشید.
رنگی که برای میز اداری خود انتخاب می کنید باید با رنگ دکوراسیون اتاق کنفرانس متفاوت باشد. برای مثال: اگر برای دکوراسیون اتاق بیشتر از رنگ های تیره استفاده کرده اید بهتر است که میز کنفرانس که می خرید از رنگ روشن باشد یا بلعکس.
جنس میز کنفرانس
استفاده از ام دی اف در ساخت میز های کنفرانس بهترین گزینه می باشد زیرا علاوه بر کیفیت و مقاومتی که دارد بسیار مقرون به صرفه تر از چوب می شود.
دقت داشته باشید که میز کنفرانس باید از جنس و کیفیت خوبی برخوردار باشد زیرا محل نشست و برخاست افراد بسیار زیادمی باشد و ممکن است با ضربه دیدن دچار مشکل شود.
کاربرد میز اداری کنفرانس
یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که باید در زمان خرید میز کنفرانس به آن توجه داشته باشید کاربرد آن است که بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.
به طور کلی از این سبک میزهای اداری برای برگزاری جلسات استفاده می شود بدین معنی که اگر زمانی نیاز به برگزاری جلسه بین کارکنان یک شرکت باشد از این میز استفاده می شود.
اداره ها و شرکت هایی که در حین برگزاری جلسه می خواهند از میهمان و یا کارکنان خود پذیرایی کنند از میز اداری کنفرانسی استفاده می کنند که بتوانند روی سطح آن را شیشه قرار دهند.
در نهایت اینکه
سوالات مربوط به میز کنفرانس اداری
- میز کنفرانس دایرهای یا گرد برای چه فضایی مناسب می باشند؟
میز کنفرانس دایرهای عموما برای فضاهای کوچک مناسب است. استفاده از میز کنفرانس گرد علاوه بر ایجاد فضای کافی برای حاضرین در جلسه، احساس فراگیری و نزدیکی را به آنها منتقل خواهد کرد. - برای خرید میز اداری کنفرانس به چه نکاتی باید توجه کرد؟
نکات مهم برای خرید میز اداری کنفرانس عبارتند از: اندازه اتاق، تعداد افراد و ماهیت جلسات، منابع تغذیه و پریز برق، طراحی و زیبایی و هزینه. - پهنای میز کنفرانس چقدر است؟
استاندارد عرض میز کنفرانس 90 تا 120 سانتیمتر است. البته در نظر داشته باشید ممکن است تولیدکنندگان بنا به تقاضا و طراحی اقدام به تولید میز کنفرانس با عرضهای دیگر نمایند.