مقالات مبلمان و صندلی اداری
نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

هر یک از اتاق های اداری نیاز دارند تا به میزهای اداری همچون میز کارمندی مجهز باشند. بنابراین باید میزی را انتخاب کرد که براساس استانداردها و مشخصات خاصی طراحی شده باشد تا کارمندان بتوانند به راحتی و آسایش خیال ساعت های طولانی پشت میز کار خود نشسته و به امور اداری بپردازند و بدنشان آسیبی نبیند. رعایت یک سری اصول از جمله اصول ارگونومی در طراحی میزهای کارمندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به همین خاطر قصد داریم تا بیشتر درباره نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی در این مقاله به شما صحبت کنیم.

با تیم گلدسیت تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

همانطور که می دانید برای طراحی هر یک از مبلمان اداری باید اصول و استانداردهای مشخص شده رعایت شود.

بنابراین شما دوستان عزیزی که قصد خرید میز کارمندی یا هر یک از تجهیزات اداری را برای دفترکار خود دارید باید به خوبی بدانید که برای طراحی این تجهیزات نیاز به رعایت چه اصولی می باشد؟!

از مهمترین اصول و نکاتی که در مورد اصول طراحی میز کارمندی باید نسبت به آن مطلع باشید موارد زیر می باشند که ما، درباره هر یک از آن به طور مختصر اطلاعاتی را شرح داده ایم.

  • دقت به ارگونومی بودن میز
  • دقت به متریال های میز
  • سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان
  • قابلیت تغییر سایز پایه های میز
  • سایز صفحه رویی میز
  • دقت به مدل های متنوع میز

طراحی-میز-کارمندی

دقت به ارگونومی بودن میز

اولین و مهمترین نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی که باید بدانید، دقت داشتن به ارگونومی بودن میز کارمندی است که انتخاب می کنید.

دقت داشته باشید که استاندارهای اندازه و ابعاد باید توسط تولیدکنندگان تجهیزات اداری به خوبی در میز انتخابی رعایت شده باشد زیرا که این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

برخی از تولیدکنندگان متاسفانه با این استانداردهای اصول طراحی چندان آشنا نمی باشد. این افراد باید قبل از طراحی و ساخت میز کارمندی استانداردها و ارگونومی بودن میز را شناسایی کرده و برای طراحی کردن آن این اصول را لحاظ کنند.

دقت به متریال های میز

دقت به متریال میز کارمندی نکته و مسئله مهم بعدی می باشد که بسیار مورد استفاده می باشد.

شما به عنوان تولید کننده برای اینکه بخواهید میز کارمندی را طراحی کنید باید از بهترین متریال ها در ساخت و طراحی آن ها استفاده کنید.

دقت داشته باشید که متریال هایی که برای این کار انتخاب و استفاده می کنید باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا مقاومت و ساختار میز کارمندی را افزایش دهد.

میزها اداری که با متریال مناسب و با کیفیت ساخته و طراحی می شود از طول عمر بیشتری برخوردار می باشند.

سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان

یکی دیگر از نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی، توجه به سایز و ارتفاع مناسب قد کارمندان می باشد.

اگر در صدد هستید تا میز کارمندی مناسب و استانداردی را طراحی کنید بهتر است که به اندازه قد کارمندان هم توجه داشته باشید.

برخی افراد دارای قد بلند هستند و باید برای آن ها میزهایی را انتخاب کرد که ویژگی و مشخصات خاصی دارند.

برخی دیگر هم دارای قد متوسط یا کوتاه می باشند بنابراین برای اینکه بازدهی بهتری داشته باشند باید میز آن ها به گونه ای طراحی شود که استانداردهای لازم در آن رعایت شده باشد.

توجه به قد کارمندان در طراحی و ساخت میز کارمندی بسیار دارای اهمیت می باشد.

مبلمان اداری

دقت به ارگونومی بودن مبلمان اداری

قابلیت تغییر سایز پایه های میز

نکته مهم بعدی که در اصول طراحی میز کارمندی از اهمیت زیادی هم برخوردار می باشد این است که سایز پایه های میز را بتوان تغییر داد.

خیلی از تولیدکنندگان هستند که تجهیزات اداری خود را به گونه ای طراحی می کنند که براساس استانداردهای مشخص این قابلیت را در اختیار کارکنان قرار دهند که بتوانند با توجه به شرایط خود پایه میز و صندلی کارمندی خود را تنظیم کنند.

سایز صفحه رویی میز

اندازه و سایز صفحه روی میز کارمندی، یکی از نکاتی است که باید در زمان طراحی میز به آن دقت داشته باشید.

برخی از میزهای کارمندی که در اندازه های بزرگ طراحی و ساخته شده اند باعث می شوند که کارمندان به سختی بتوانند وسایل خود را از روی آن ها بردارند.

این مدل میزها برای استفاده روزانه کارمندان گزینه چندان مناسبی نمی باشند.

با این حساب باید اندازه و سایز صفحه روی میز به گونه ای طراحی شود که کارمندان به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشند.

دقت به مدل های متنوع میز

آخرین مورد از نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی، دقت به مدل میز کارمندی می باشد.

همانطور که مطلع هستید مبلمان و تجهیزات ادرای، دارای سبک ها و طرح های متنوع بسیاری می باشند که میز کارمندی هم از این قاعده مستثنا نمی باشد.

هر یک از این میزها دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی می باشند که باید به خوبی درباره آن ها قبل از هر اقدامی برای خرید اطلاع داشته باشید.

میزهای کارمندی که در سایزهای بزرگ طراحی و ساخته شده اند برای اتاق مدیریت گزینه مناسبی می باشند و میزهای کوچکتر بهترین گزینه به عنوان میز کارمندی می باشد.

نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

قابلیت تغییر سایز پایه های صندلی اداری

در نهایت اینکه

آنچه به عنوان حُسن ختام نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی می خواهیم عنوان کنیم این است که، آنچه که در طراحی مبلمان اداری و میز کارمندی دارای اهمیت زیادی می باشد قیمت میز است که براساس استانداردهای رعایت شده در آن ها تعیین می شود.

میزهایی که اصول ارگونومی در طراحی و ساخت آن ها رعایت شده است به مراتب قیمتی بالاتر از میزهایی دارند که این اصول در طراحی آن ها رعایت نشده.

سوالات مربوط به نکاتی در مورد اصول طراحی میز کارمندی

  1. کدام میز کارمندی می تواند در برابر ستفاده روزانه مقاومت بالایی داشته باشد؟
    یک میز اداری با طراحی خوب و باکیفیت با دقت طراحی شده است، محکم ساخته شده است و می تواند در برابر استفاده روزانه مقاومت کند.
  2. پنج ویژگی فیزیکی یک میز چیست؟
    رنگ، شکل، اندازه، بافت، حجم و جرم تعدادی از خواص فیزیکی میز هستند.
  3. میز اداری استاندارد چیست؟
    ابعاد استاندارد میز ۴۸، ۶۰ و ۷۲ اینچ عرض به علاوه ۲۴، ۳۰ و ۳۶ اینچ عمق است. خوب است توجه داشته باشید که عمق استاندارد میز ممکن است به میزان قابل توجهی متفاوت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که متناسب با فضای خود یکی را انتخاب کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *