مقالات مبلمان و صندلی اداری
نکات مهم در خرید مبلمان اداری

نکات مهم در خرید مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری موجب نظم بخشیدن به فضای کار می شود. از طرفی کارمندان، زمان زیادی از روز را در محیط کار سپری می کنند بنابراین انتخاب یک مبلمان راحت موجب سلامتی و تمرکز هر چه بیشتر کارکنان اداره می شود. در واقع مبلمان اداری شامل میز اداری، صندلی، میز کامپیوتر و کمد فایل است. بنابراین چیدمان همه این موارد در کنار هم موجب نظم بخشیدن به فضای کار می شود. در ادامه به نکات مهم در خرید مبلمان اداری می پردازیم.

البته در انتخاب مبلمان اداری باید به جنس، کیفیت ، ظاهر و قیمت آن توجه داشته باشید. علاوه بر این موارد رنگ مبلمان اداری نیز از جمله مواردی است که در زمان خرید مبلمان متناسب با دکوراسیون فضا امری بسیار مهم است.مبلمان اداری یکی از مهمترین مواردی است که در دکوراسیون محیط کاری چیدمان می شود. مبلمان اداری از تجهیزاتی همچون مبل، کابینت، قفسه، صندلی وتشکیل شده است.

نکاتی که باید در زمان خرید مبلمان اداری به آن توجه داشته باشید

اگر بخواهید محل کار خود را مبله کنید یا به دنبال احیای فضای اداری فعلی خود هستید، مبلمان اداری می تواند به فضای اداره نظم زیادی ببخشد. خرید مبلمان اداری مستلزم در نظر گرفتن برخی از نکات مهم و ضروری است. اگر چه رنگ مبلمان اداری در چیدمان فضای کاری اهمیت بسیاری دارد اما باید به مواردی از جمله کاربردی بودن ، راحتی سبک و ظاهر مبلمان نیز توجه کنید.

  • ظاهر مبلمان

ظاهر  مبلمان ممکن است در ابتدا سطحی به نظر برسد ، اما وقتی صحبت از مبلمان اداری می شود، نباید ظاهر مبلمان را نادیده گرفت. اگر فضای اداری خود را به گونه ای طراحی می کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد، مبلمان شما باید با دقت انتخاب شود تا با این تصویر مطابقت داشته باشد.

  • کیفیت و دوام

مبلمان اداری باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند این بدین معنی است که اگر چه رنگ مبلمان اداری متناسب با دکوراسیون فضای کار است اما در کنار آن باید مبلمان کیفیت و دوام بالایی هم داشته باشد. در صورت عدم انتخاب مبلمان با کیفیت، هزینه تعمیر و نگهداری آن افزایش می یابد و شما بارها و بارها مجبور می شوید در اثر آسیب دیدگی آن را تعمیر کنید. بنابراین مبلمان اداری باید از مواد با کیفیتی همچون چوب سخت مانند بلوط و PVC باشد.

  • راحتی

در زمان خرید مبلمان علاوه بر اینکه در انتخاب رنگ مبلمان اداری دقت می کنید باید به راحت بودن آن نیز توجه داشته باشید. راحتی در دفتر کار امری ضروری است، زیرا کارکنان در تمام روز در حالت نشسته کار می کنند. به دنبال صندلیهای اداری باشید که دارای پشتیها و تکیهگاههای مستحکم، روکشهای داخلی خوب و فضا برای جای پا هستند.

  • بودجه

شما باید با در نظر گرفتن میزان بودجه ای که در اختیار دارید به دنبال مبلمان مناسب با ویژگی های مطلوب باشید. هر شرکتی محدودیت های مالی مربوط به خود را دارد که با توجه به قیمت مبلمان و توان مالی می تواند مبلمان اداری را اننتخاب کند. رنگ مبلمان اداری در زمان انتخاب و خرید آن اهمیت بالایی دارد به این دلیل که باید همه عناصر دکوراسیون محیط کار با هم هماهنگ باشند.

نکات مهم در خرید مبلمان اداری

نکات مهمی که در خرید مبلمان اداری باید توجه کرد

  • گارانتی مبلمان

خرید مبلمان اداری یک سرمایه گذاری است که از مقدار قابل توجهی از سرمایه شرکت استفاده می کند. سعی کنید از فروشگاه های معتبر مبلمان اداری را خریداری کنید. در واقع گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله خدماتی است که فروشگاه های معتبر برای مشتریان خود ارائه می دهد.

این بدین معنی است که در صورت خراب بودن یا هرگونه مشکلی می توان مبلمان را پس داد و مبلمان جدیدی را به جای آن خریداری کرد یا اینکه در مدت گارانتی، مبل آسیب دیده را در اسرع وقت با هزینه ای معقول تعمیر کنید.

  • رنگ مبلمان

برای انتخاب رنگ مبلمان اداری به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های سرد مانند آبی، سبز و خاکستری را به دلیل توانایی آنها در تسکین، افزایش تمرکز و به حداقل رساندن اضطراب در اولویت قرار دهید. آبی یک رنگ محبوب جهانی است، دلیل آن این است که طول موج کمی دارد و بنابراین به چشم فشار نمی آورد. رنگ آبی همچنین آرامبخش و تثبیتکننده است و این ویژگیها برای دفتر کار عالی است.

تم های رنگارنگ اداری می توانند تصویری خاص از برند شما ایجاد کنند و الهام بخش مشتریان باشند. با توجه به این امر بهتر است از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی برای فضای اداری که نیاز به تمرکز بیشتری دارد استفاده کنید. بنابراین انتخاب رنگ مبلمان  اداری متناسب با دکوراسیون موجب زیبا سازی فضای داخلی اداره می شود.

سخن پایانی

در نتیجه با بررسی نکات مهم در خرید مبلمان اداری متوجه شدیم رنگ مبلمان اداری یکی از مهمترین مواردی است که در همان ابتدای مراجعه مشتریان به چشم می آید. بنابراین در زمان خرید مبلمان اداری باید به رنگ، جنس و کیفیت مبلمان توجه داشته باشید.

نوع مبلمان اداری که انتخاب می کنید صرفاً به ماهیت فضای اداری و مبلمانی که انتخاب می کنید بستگی دارد. تجهیزات اداری از جمله مبلمان اداری یک سرمایه گذاری بلند مدت است، بنابراین بهتر است از کارشناسانی که در حوزه طراحی و دکوراسیون فضای کاری فعالیت می کنند کمک بگیرید.

سوالات متداول در مورد نکات مهم در خرید مبلمان اداری

  1. چطور می توان مبلمان اداری را برای محیط کاری خریداری کنیم؟
    برای بهتر دیده شدن محیط کاری همه عناصر به کار رفته در دکوراسیون فضای کار باید با هم هماهنگی داشته باشد. شما با کمک گرفتن از تیم مشاوره و طراحی می توانید متناسب با فضای محیط، مبلمان اداری مناسب را خریداری کنید.
  2. مبلمان اداری چه تاثیری در بازدهی کار کارمندان دارد؟
    کارمندان زمان زیادی را در اداره مشغول فعالیت هستند بنابراین باید در فضای کاری احساس آرامش و راحتی داشته باشند. انتخاب مبلمان اداری مناسب موجب تمرکز و بالا رفتن راندمان کاری می شود.
  3. مزیت های استفاده از مبلمان اداری چیست؟
    از مزیت های مهم مبلمان اداری می توان به نظم بخشی، تمرکز بالای کارمندان اشاره کرد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *