مقالات مبلمان و صندلی اداری
نحوه انتخاب میز و صندلی اداری

نحوه انتخاب میز و صندلی اداری

انتخاب میز و صندلی اداری

سوال مهمی که شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که نحوه انتخاب میز و صندلی اداری به چه صورت است ولی باید به این توجه کرد که صندل اداری و میز ها از لوازم های ضروری برای هر بخشی است و اداره ها دکوراسیون مخصوص به خود را دارند. باید سلامتی و راحتی کارکنان را در اولویت انتخاب قرار دهید و با دکوراسیون اداره ها تناسب را فراهم کنید. در ادامه چگونگی نحوه انتخاب را برای شما شرح می دهم.

دکوراسیون میز و مبلمان اداری

در بسیاری از موارد می توان از دکوراسیون های اداری در فعالیت های مدیران، کارمندان، ارتباطی که به صورت داخلی بین ادارات و سازمان ها، مقدار بهره وری، تزئین و کارایی محیط و… بسیار می تواند اثر گذار باشد. به همین دلیل در نحوه انتخاب میز و صندلی اداری، در دکوراسیون های اداری از لوازم و وسایل اداری همانند صندلی ها و میز های اداری به همراه طراحی های دکوراسیون و جای گذاری به بهترین شکل انجام می شود.

برای این که ارگونومی بودن یک دکوراسیون صورت بگیرد به عوامل متعددی نیاز است که توجه شود و شامل موارد زیر است.

  • بهره وری کارمندان افزایش می یابد.
  • دکوراسیون ها حالت یکپارچه داشته باشند.
  • تاثیر رعایت کردن نکات بر سلامت کارمندان
  • در دکوراسیون اداری موضوع و نوع فعالیت ها مشخص شود.

مهم ترین نکات در نحوه انتخاب میز و صندلی اداری

همانطور که می دانید نحوه انتخاب میز و صندلی اداری باعث می شود کارکنان احساس راحتی داشته باشند ولی باید به این نکته توجه کنید که انتخاب کردن میز و صندلی باید با دکوراسیون اداره مطابقت داشته باشد. بنابراین برای انتخاب کردن صندلی های اداری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید که شامل موارد زیر است.

  1. انتخاب درست صندلی اداری سلامت کارکنان را به همراه دارد.
  2. بهتر است به این نکته توجه کنید که افرادی که با سیستم های کامپیوتری کار می کنند باید از صندلی هایی استفاده کنند که پشتی داشته باشد و قابلیت این پشتی ها به این صورت است که به سمت عقب حالت ارتجاعی دارند.
  3. به دلیل این که ممکن است برای دیدن صفحه نمایش به جلو خم شوید و برای این که از این کار جلوگیری شود بهتر است صندلی اداری دارای پشت سری باشد.
  4. همان طور که می دانید برای نشستن بهترین زاویه 110 می باشد، به دلیل این که در این حالت کمترین فشار به بدن از جمله کمر وارد می شود و کمر در بهترین حالت قرار می گیرد.
  5. ارتفاه صندلی اداری باید مناسب باشد و قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد و به صورتی نباشد که پای کارکنان به سمت شکم آن ها جمع شود و یا این که پاها به زمین نرسد.
  6. به طور کلی صندلی های اداری باید به صورت شخصی برای افراد طراحی و تولید شود تا بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و آسایش داشته باشند.
  7. مورد مهم تری که در نحوه انتخاب میز و صندلی اداری باید به آن اشاره کنیم این است که صندلی های اداری خیلی نرم نباید باشند به گونه ای که شخص در آن فرو رود و حتی گاهی پیش می آید کخ جابجایی امکان پذیر نیست.

نکات مهم در نحوه انتخاب میز اداری

زمانی که می خواهیم در مورد نحوه انتخاب میز و صندلی اداری برای شما بگوییم باید به این مورد اشاره کنیم که انتخاب میز اداری نیازمند چند نکته است که در ادامه برای شما می گوییم.

فضای مناسب که میز های اداری اشغال می کنند، باید بدانید که میز های مختلفی در اداره ها در اندازه های کوچک و بزرگ وجود دارد و معمولا در اداره ها میز های مختلفی وجود دارد که اندازه آن ها بزرگ بوده و دارای کشو های بیشتری است.

اما گاهی پیش می آید در اداره ها و شرکت هایی که خصوصی هستند از میز هایی استفاده کنند که ساده بوده و حتی برای کار های گروهی مناسب است.

میز های اداری صفحه ای دارند که از جنس نئوپان و چوبی است ک وزن سبک تری نسبت به دیگر صفحه ها دارد و قیمت کمتر و ارزان تری دارد و اگر از صفحه هایی که از جنس mdf است استفاده بشود، وزن میز های اداری بالاتر رفته و به همین نسبت قیمت بالاتر می رود.

روکش های دیگری را می توان برای میز ها استفاده کرد که می توان به روکش های های گلاس، ملامین پلی گلاس اشاره کرد که قیمت نسبتا بالایی دارد و باید به این موضوع اشاره کنیم که نوع میز های اداری به گونه های عام و خطی است.

نکاتی در مورد خرید و میز و صندلی اداری

در نحوه انتخاب میز و صندلی اداری باید به خرید این دو محصول نیز اشاره کنیم و این نکات شامل موارد زیر است.

  1. در زمان انتخاب و خرید باید بدانید که صندلی های اداری شکل و حالت اس مانند دارند.
  2. در ساخت پشتی و کفی صندلی ها باید از مناسب ترین متریال ها استفاده شده باشد.
  3. صندلی اداری را به گونه ای انتخاب کنید که ضد عرق بوده باشد.
  4. میز های اداری باید امکان خم شدن را برای کارکنان فراهم کند.
  5. تعدادی از میز های اداری قابلیت تبدیل شدن به میز های کنفرانسی را دارند.

در کل میز و صندلی اداری به گونه های مختلفی از جمله میز و صندلی های کنفرانسی، میز و صندلی های پذیرش، میز و صندلی اداری مدیریتی، میز و صندلی کارمندی و میز و صندلی های اداری انتظار تقسیم می شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد نحوه انتخاب میز و صندلی اداری و خرید آن نکاتی را برای شما بگوییم و شما با توجه کردن به این موارد و نکات می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید و در آخر به خرید منتهی شود.

سوالات متداول نحوه انتخاب میز و صندلی اداری

  1. در انتخاب و خرید میز و صندلی اداری باید به چه نکاتی توجه شود؟
    تنظیمات صندلی ارزیابی شود، ارتفاع صندلی تنظیم باشد، پشتی های صندلی ارزیابی شده باشد، صندلی محافظ کمر باشد، تکیه گاه صندلی مورد ارزیابی قرار بگیرد. شکل ظاهری، فضا، سبک و….
  1. انواع مدل های میز و صندلی اداری چیست؟
    باید به شما بگوییم که در کل میز و صندلی اداری به گونه های مختلفی از جمله میز و صندلی های کنفرانسی، میز و صندلی های پذیرش، میز و صندلی اداری مدیریتی، میز و صندلی کارمندی و میز و صندلی های اداری انتظار تقسیم می شود.
  1. دکوراسیون اداری چه ویژگی هایی دارد؟
    دکوراسیون ها حالت یکپارچه داشته باشند، بهره وری کارمندان افزایش می یابد، در دکوراسیون اداری موضوع و نوع فعالیت ها مشخص شود و تاثیر رعایت کردن نکات بر سلامت کارمندان
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *