مقالات مبلمان و صندلی اداری
ارتفاع استاندارد میز کار

ارتفاع استاندارد میز کار

از دیگر تجهیزات اداری که باید برای خرید آن به موارد و نکات مهم بسیاری دقت داشته باشید میز کاری است که قرار است از آن استفاده کنید. میز کار دارای انواع مختلف در حالت های ایستاده و غیر ایستاده می باشد. بنابراین باید برای خرید آن ها با توجه به موقعیت کاری که دارید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. نکته بسیار مهم برای خرید این نوع از تجهیزات اداری توجه به ارتفاع آن ها می باشد که ما تصمیم داریم تا امروز و در این مقاله بیشتر درباره ارتفاع استاندارد میز کار با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

با گلدسیت تا انتهای این مقاله همراه باشید.

ارتفاع مناسب میز کار باید چقدر باشد؟

قطعا برای خیلی از شما دوستان عزیز این سوال پیش آمده است که ارتفاع مناسب برای میزهای کاری باید چقدر باشد؟!

از آنجایی که یکی از مشکلات شایع در بسیاری از مشاغل ارتفاع نامناسب میزهای کاری می باشد اطلاع در این مورد می تواند به شما در انتخاب و خرید بهتر کمک زیادی کند.

برخی از افراد هستند که از میزهای خیلی بلند استفاده می کنند. این دوستان برای انجام کارهای روزمره خود باید دست خود را بالا آورده و آن را به جلو بکشند تا بتوانند از صفحه کیبورد و یا موس سیستم خود استفاده کنند در چنین حالت هایی بازوی این افراد روی لبه میز قرار خواهد گرفت.

بدون شک چنین مسئله ای باعث خستگی بیش از اندازه تا پایان ساعت اداری برای این افراد خواهد شد و علاوه بر آن دردهای شدید را در ناحیه دست و شانه خود احساس خواهند کرد.

بنابراین بهترین کار این است که میزکار خود را در یک ارتفاع استاندارد و مناسب تهیه کنند تا مشکلات عنوان شده برایشان به وجود نیاید.

دقت داشته باشید که قرار گرفتن بازوهای شما بر روی لبه میز حین کار کردن باعث محدود شدن جریان خون در عضلات شما خواهد شد که این مسئله مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

ارتفاع استاندارد میز کار

شاید تصور شما این باشد که انتخاب کردن و خرید میز کار با ارتفاع استاندارد کاری سخت و دشوار می باشد. خوب ، باید بگوییم که کاملا در اشتباه هستید زیرا با توجه به نکات و موارد بسیار مهمی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد خیلی راحت می توانید میز کار استانداردی را خریداری کنید.

نکات مهم برای انتخاب و خرید میز کار استاندارد

برای اینکه یک میز کار استاندارد داشته باشید باید به نکات و موارد مهم زیر در زمان خرید میز کاری استاندارد توجه زیادی داشته باشید.

به بلند و کوتاه بودن قدتان توجه کنید

بارها در مقالات مختلف عنوان کرده ایم که برای انتخاب و خرید هر یک از تجهیزات و مبلمان اداری باید به قد خود توجه زیاد داشته باشید.

توجه به این مسئله نکته بسیار مهمی است که می تواند در خرید و انتخاب شما تاثیر زیادی بگذارد.

اولین نکته در ارتفاع استاندارد میز کار که باید به آن توجه کنید در نظر گرفتن قد خودتان می باشد. در حقیقت ارتفاع استاندارد میز کار با توجه به بلندی و کوتاهی قد شما است که تعیین می شود.

شما باید میز کار خود را در ارتفاعی انتخاب و تنظیم کنید که در حین انجام دادن کار آرنج شما به راحتی در زاویه 90 درجه قرار بگیرید. خیلی بالا و یا پایین بودن آرنج باعث می شود که دچار مشکلات شانه درد و عضلانی شوید.

بنابراین اگر شما فردی با قد کوتاه هستید باید ارتفاع میز کار خود را پایین تر انتخاب کنید و در زمان نشستن خیلی برای شما بلند نباشد.

سطح کار را در نظر داشته باشید

نکته و مسئله هم بعدی در نظر گرفتن سطح کار شما است. سطح ثابتی را تصور کنید که می خواهید چندین مانیتور را روی آن قرار دهید.

با توجه به این مسئله راحتر می توانید ارتفاع میز کار خود را مشخص کنید.

قبل از خرید میز کار استاندارد از این مسئله اطمینان بدست آورید که می توانید میز انتخابی را به اندازه ارتفاع مناسب برای خود تغییر دهید.

سطح میز باید استحکام کافی داشته باشد تا شما بدون نگرانی بتوانید وسایل خود را روی آن قرار دهید.

فراموش نکنید که استاندارد نبودن ارتفاع میز کار باعث می شود که شما پایان کار اداری در نواحی مختلف بدن احساس خستگی و درد داشته باشید.

در نهایت اینکه

امروز و در این مقاله سعی ما بر این بوده تا کمی درباره ارتفاع استاندارد میز کار  اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم و به نکاتی اشاره کردیم که حتما باید در زمان خرید یک میز کاری استاندارد به آن توجه زیادی داشته باشید.

یادآوری می کنیم که در زمان خرید دقت داشته باشید که باکیفیت ترین گزینه ها را انتخاب کنید. پیشنهاد و توصیه ما خرید از فروشگاه های معتبر می باشد که با گارانتی و خدماتی که ارائه می دهند خیال شما را از بابت خریدی که انجام می دهید راحت می کنند.

برای خرید میز کاری استاندارد و باکیفیت می توانید با مشاوران و کارشناسان goldsit.ir در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به ارتفاع استاندارد میز کار

  1. ارتفاع متوسط میزکار باید چقدر باشد؟
    استاندار ساخت میز کار به صورت تقریبی 73 سانتیمتر می باشد که این عدد برای آن دسته از افرادی است که قد آن ها 180 تا 185 سانتیمتر می باشد.
  2. آیا ارتفاع 80 سانتی متر برای میز خیلی زیاد است؟
    بر اساس دستورالعمل های طراحی ارگونومیک، ارتفاع استاندارد میز اداری 73 تا 80 سانتی متر است. با این حال، در حالت ایده آل، ارتفاع میز به قد کاربر بستگی دارد.
  3. اندازه استاندارد میز معمولی چقدر است؟
    ابعاد استاندارد میز 48، 60 و 72 اینچ عرض به علاوه 24، 30 و 36 اینچ عمق است. خوب است توجه داشته باشید که عمق استاندارد میز ممکن است به میزان قابل توجهی متفاوت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که یکی را متناسب با فضای خود انتخاب کنید.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *