مقالات مبلمان و صندلی اداری
معیارها و اصول انتخاب رنگ مبلمان اداری

معیارها و اصول انتخاب رنگ مبلمان اداری

اصول مهم انتخاب رنگ مبلمان اداری

بسیاری از افراد باور دارند که رابطه پیچیده ای بین مغز انسان و رنگ مبلمان اداری وجود دارد و باید بدانید که تاثیر فراوانی را بر نحوه دریافت سیگنال ها دارد و اگر شما قصد خرید مبلمان راحتی جدید و ارزان برای محیط کاری خود را دارید در قدم اول باید درمورد روانشناسی های رنگ اطلاعاتی را بدست بیاورید تا بتوانید تاثیری که بر بهبود کارتان می گذارد را افزایش دهید. در این مقاله با ما همراه باشید تا برای شما در مورد انتخاب رنگ مبلمان اداری توضیحاتی را شرح می دهیم.

موثر ترین عوامل در انتخاب رنگ مبلمان اداری

شما باید با توجه به ماهیت شغل و کاری که دارید، دکوراسیون مکان و دفتر کار خود را طراحی کنید و باید بدانید که رنگ بهترین برند مبلمان اداری بسیار تاثیر گذار است، به این صورت که شما باید به گونه ای رنگ را انتخاب کنید که تناسب را رعایت کند، حال برای شما این عوامل را توضیح می دهیم.

مقیاس و متراژ اداره

بهتر است در انتخاب رنگ مبلمان اداری به مقیاس هم توجه داشته باشید زیرا فضایی که کوچک است باید از رنگ های تند وbold   استفاده کنید، زیرا این نوع رنگ ها باعث می شود محیط کاری شما پویاتر شود و همان طور که می دانید نقطه مقابل مکان های کوچک، مکان های بزرگ است که در این نوع از فضا ها بهتر است از رنگ هایی که تناژ خنثی دارند استفاده کنید که شامل رنگ های سیاه، سفید و خاکستری است. توجه داشته باشید که رنگ و اصول ساخت آن ها باید براساس مقیاس و اندازه مکان کاری طراحی و ساخته شود.

سبک مبلمان اداری

نکته ای که در انتخاب رنگ مبلمان اداری وجود دارد و توجه کردن به آن خیلی واجب است، این است که شما به سبک مبلمان هم دقت داشته باشید. سبک مبلمان های اداری از لحاظ طرح و همچنین از لحاظ رنگ، تفاوت هایی با یک دیگر دارند و اگر بخواهید ازدید شخصیت شناسی و هنری به این قضیه نگاه کنید باید دقت داشته باشید که رنگ های خنثی و ساده اگر با شکل های هندسی ترکیب شده باشد، مردانگی و ایستایی را بیان می کند. نقطه مقابل در رنگ های خنثی و زاویه دار هایی تیز، شکل های هندسی منحنی هستند که بهتر است در این مواقع از رنگ های ملائم استفاده کنید.

متریال مبلمان مناسب اداری

این روزا در محیط های کاری یک سازمان تجاری یا اداری دیگر به سلیقه کارفرما بستگی ندارد و باید به این مورد دقت داشته باشبد که انتخاب رنگ مبلمان اداری و متریال در طراحی درکوراسیون داخلی سازمان ها ضروری است و باید با اهداف تجاری آن ها مطابقت داشته باشد. و این انتخاب کردن رنگ به فاکتور های مهمی بستگی دارد. زیرا هر متریال و رنگی که در محیط های کاری استفاده شده است پیام های خاصی را منتقل می کند. این فاکتور ها شامل نوع فعالیت، تاثیر رنگ بر روحیه کارکنان، ارگونومیک بودن، سبک دکوراسیون است.

انواع رنگ های مهم در مبلمان اداری

در اصول انتخاب رنگ مبلمان اداری باید بدانید که رنگ ها انواع گوناگونی داررند و شما با توجه به سلیقه و دکوراسیون اداره خود رنگ را انتخاب کنید ما در ادامع برخی از این رنگ ها را برای شما به طور کامل توضیح می دهیم.

استفاده از رنگ های تیره در مبلمان اداری

زمانی که می خواهید رنگ مبلمان اداری را انتخاب کنید باید به رنگ های تیره هم توجه داشته باشید زیرا با استفاده از مبلمان اداری که از شیشه، کروم و چوب تشکیل می شوند و اگر می خواهید که در بیشتر اوقات از ترکیب های رنگی استفاده کنید باید جسارت بسیار بالایی داشته باشید و با این کار شما به بیننده خود احساس قدرت را منتقل می کنید.

رنگ سفید مبلمان های اداری

شما در انتخاب رنگ مبلمان اداری می توانید رنگ سفید را در نظر بگیرید و در بین دیگر رنگ ها آن را مشخص کنید زیرا این رنگ سفید مخصوص سبک مینیمال است و باید توجه داشته باشید که رنگ های سفید در سبک های خاصی استفده می شود و برای محیط های کاری که فضای کمی را دارند، بسیار مناسب است و شما با استفاده از رنگ سفید می توانید به محیط کاری خود وسعت ببخشید.

استفاده کردن از رنگ های شاد در مبلمان اداری

شما باید به این مورد توجه داشته باشید که محیط کاری شما به چه صورت است یعنی این که اگر محیط کاری شما پر جنب و جوش بود و نیاز بود که در آن انرژی های مضاعف دیده شود، شما می توانید با دست بازتری آن را انتخاب کنید و باید بدانید که می توانید در انتخاب رنگ مبلمان اداری از رنگ هایی نظیر قرمز، آبی آسمانی و … استفاده کنید.

نکات انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان اداری

نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان اداری وجود دارد که شما با دقت کردن به آن ها می توانید بهترین انتخاب را برای مبلمان اداری داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر است.

  • نوع کاربری مبلمان اداری
  • منتقل کردن حس خاص به مخاطب
  • محیط و رنگ تکمیل کننده یک دیگر باشند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما موارد و نکاتی که در انتخاب رنگ مبلمان اداری مهم است را به طور کامل توضیح دهیم و شما برای اداره خود بهترین رنگ مبلمان را انتخاب کنید و در دکوراسیون از آن استفاده کنید ولی بهتر از رنگ هایی استفاده کنید که به شما کمک کند بهره وری کاری خود را افزایش دهید.

سوالات متداول

  1. چه رنگ هایی در انتخاب مبلمان مهم است؟
    استفاده از رنگ های تیره در مبلمان اداری، رنگ سفید مبلمان های اداری و استفاده کردن از رنگ های شاد در مبلمان اداری
  1. برای انتخاب رنگ چه نکاتی باید رعایت شود؟
    نوع کاربری مبلمان اداری، منتقل کردن حس خاص به مخاطب و محیط و رنگ تکمیل کننده یک دیگر باشند.
  1. دلیل استفاده از رنگ های شاد برای مبلمان اداری چیست؟
    شما باید به این مورد توجه داشته باشید که محیط کاری شما به چه صورت است یعنی این که اگر محیط کاری شما پر جنب و جوش بود و نیاز بود که در آن انرژی های مضاعف دیده شود، شما می توانید با دست بازتری آن را انتخاب کنید و باید بدانید که می توانید در انتخاب رنگ مبلمان از رنگ هایی نظیر قرمز، آبی آسمانی و … استفاده کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *