مقالات مبلمان و صندلی اداری
اندازه استاندارد مبلمان

اندازه استاندارد مبلمان

زمانیکه قصد خرید مبلمان اداری شیک و مناسبی را برای محل کار خود دارید قطعا برایتان این مسئله مهم است که بدانید ابعاد و اندازه استاندارد مبلمان در طراحی و ساخت گزینه ای که شما  انتخاب کرده اید رعایت شده است یا خیر؟!

به طور کلی باید بگوییم که اندازه و ابعاد مبلمان با توجه به سبک و نوع مبلمانی که شما انتخاب می کنید متفاوت می باشند.

اغلب مبلمان ها دارای ابعاد و اندازه استاندارد می باشند و برخی دیگر اصول استاندارد در آن ها رعایت نشده است. پس باید در زمان خرید حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

شاید تشخیص این مسئله که اندازه استاندارد در مبلمانی که شما انتخاب کرده اید کمی کار سخت و دشواری باشد اما اصلا غیر ممکن نیست و به راحتی می توانید این مسئله را تشخیص دهید.

اهمیت اندازه استاندارد مبلمان

ابعاد صندلی اداری

اهمیت اندازه استاندارد مبلمان

در بخش مقدمه عنوان کردیم که توجه به اندازه استاندارد مبلمان یک مسئله بسیار مهم و دارای اهمیت می باشد که نباید در زمان خرید از آن غافل شوید.

با این حساب، باید دقت داشته باشید که برای هر مدل مبلمان یک ابعاد و اندازه استاندارد ارائه شده است که می تواند بر کیفیت کار تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

بنابراین، شما به عنوان یک خریدار باید دقت داشته باشید در زمان خرید مبلمان مورد نظرتان حتماعدم تطابق مبل با درب ورودی مکانی که مبل را برای آنجا تهیه کرده اید را مد نظر داشته باشید زیرا که بی توجهی به این مسئله مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

در ضمن متراژ راه پله و عرض راهرو محل مورد نظر را هم باید قبل از هر اقدامی برای خرید مبلمان اداری به درستی و با دقت اندازه گیری کرده باشید.

اندازه استاندارد مبلمان را چگونه محاسبه کنیم؟

شاید برای خیلی از شما دوستان این سوال پیش آمده باشد که برای خرید مبلمان اداری چطور باید اندازه استاندارد مبلمان را محاسبه کنیم؟

یا اینکه از کجا و چطور تشخیص دهیم که آیا استانداردهای مربوطه در طراحی مبلمان مورد نظر رعایت شده اند یا خیر؟!

به طور کلی باید در پاسخ به این پرسش ها بگوییم که، اغلب اندازه استاندارد برای مبلمان ها بر مبنای ارگونومی و ابعاد انسانی می باشند.

تشخیص این مسئله هم بسیار راحت است. با نشستن روی مبل یا پشت میز اداری می توانید تشخیص دهید که اصول استاندارد در آن ها رعایت شده است یا خیر؟!

ارتفاع و اندازه مبلمان اداری یا حتی میز و صندلی اداری باید به گونه ای طراحی شده باشند که شما به راحتی روی آن ها نشسته و به کارهایتان بپردازید.

لازم است بدانید که برخی از استانداردها با توجه به سبک مبلمان ها و با استفاده بهینه از اندازه های در دسترس و محدودیت های ساختاری ایجاد می شود.

در تمام این موارد قابلیت های انسان از مهم ترین عوامل تعین کننده برای ابعاد استاندارد مبلمان اداری می باشد.

نکات مهم در مورد طراحی مبلمان

در پاراگراف های قبلی به این مسئله اشاره کردیم که در زمان انتخاب و خرید مبلمان باید به اندازه استاندارد مبلمان توجه زیادی داشته باشید.

علاوه بر توجه به اندازه استاندارد موارد و نکات مهم دیگری هم هستند که می توانند در یک انتخاب درست به شما کمک زیادی کنند. آن هم نکاتی هستند که در طراحی مبلمان مورد توجه می باشند.

دقت داشته باشید که توجه به نکاتی که در این بخش می خواهیم به آن ها اشاره داشته باشیم از مسائل بسیار مهم و دارای اهمتی هستند که می توانند شما را ترغیب به خرید کنند یا از خرید کردن باز دارند.

از جمله نکات مهم برای طراحی مبلمان موارد زیر می باشند.

  • برای ست کردن مبلمان استفاده از میزهای گرد بهتر از میزهای چهارگوش می باشد زیرا جابه جا کردن آن آسانتر می باشد
  • ارتفاع میزها و مبلمانی که برای نوشتن و یا حتی غذا خودرن طراحی شده اند بین 71 تا 76 سانت نی باشد و نشین مناسب برای آن ها باید تقریبا 33 سانت پایینتر باشد.
  • طول میزی که می خواهید به عنوان میز جلو مبلی از آن استفاده کنید باید نصف مبل باشد و با نشیمن مبل هم ارتفاع باشد.

اندازه گیری فضای مناسب برای مبلمان

برای اندازه گیری صحیح از فضای قرارگیری مبلمان باید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. اندازه گرفتن فضایی که در اختیار دارید
  2.  علامت گذاری کردن فضای مورد نظر
  3. اندازه گیری کردن فضای علامت گذاری شده

اندازه گرفتن فضایی که در اختیار دارید

اولین کاری که باید برای اندازه گیری فضای مبلمان خود انجام دهید این است که فضایی که برای قرار دادن مبل های خود انتخاب کرده اید را با دقت اندازه بگیرید.

برای اینکه چیدمان دست و رضایت بخشی داشته باشید و به راحتی مبلمان را در فضایی که دوست دارید قرار دهید باید این کار را به درستی انجام دهید.

طول و عرض فضای انتخابی را به درستی اندازه گیری کرده و یادداشت کنید.

علامت گذاری کردن فضای مورد نظر

قدم بعدی که باید بردارید این است در فضایی که برای چیدمان مبل ها انتخاب کرده اید چند ثانیه ای قدم بزنید. انجام این کار برای این است که اگر بین مبل ها راهی برای رفت و آمد نباشد بتوانید طریقه چیدمان را تغییر دهید تا فضای بیشتری بین مبل ها وجود داشته باشد.

اندازه گیری کردن فضای علامت گذاری شده

آخرین کار این است که عرض و طولی که در مرحله اول اندازه گرفته و یادداشت کرده اید را مجدد چک کنید تا اندازه ها درست باشند.

در اختیار داشتن این اندازه در زمان خرید به شما کمک زیادی خواهند کرد.

اگر فضای کمی در اختیار دارید پیشنهاد می کنیم که مبلمانی را که متناسب با ابعاد اندازه گیری دشه می باشند یا کمی کوچکتر هستند را انتخاب کنید تا به راحتی بتوانید چیدمان آن ها را همانطور که دوست دارید انجام دهید.

در نهایت

امروز و در این مقاله سعی کرده ایم تا برایتان از اندازه استاندارد مبلمان بگوییم و اشاره ای به این نکته داشته باشیم که چطور می توانید اندازه مبلمان خود را با فضایی که در اختیار دارید هماهنگ کنید تا برایتان بعد از خرید مشکلی به وجود نیاید.

سوالات متدال اندازه استاندارد مبلمان

  1. طول استاندارد میزهای اداری چقدر است؟
    طول استاندارد میزهای اداری اغلب 80 سانتیمتر تا 200 سانتیمتر است.
  2. ابعاد استاندارد برای مبلمان اتاق کنفرانس باید چقدر باشد؟
    ۱۳۰ عرض و طول ۲۲۰ تا ۳۶۰
  3. برای انتخاب مبلمان اداری استاندارد باید چه اندازه هایی را قبل از خرید در نظر داشته باشیم؟
    ابعاد مکان مورد نظر( خانه، محل کار)، راه پله، درب ورودی، اتاق نشیمن و نوع استفاده شما از مواردی هستند که باید قبل از خرید مبلمان استاندارد به آن توجه داشته باشید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *