مقالات مبلمان و صندلی اداری
تعویض کردن جک صندلی اداری

تعویض کردن جک صندلی اداری

یکی از بخش های مهم برای صندلی های اداری جک آن است که با استفاده از آن شما می توانید ارتفاع صندلی را همانطور که دوست داری تنظیم کنید. درست است جک یکی از بخش های مهم برای صندلی اداری است اما نباید فراموش کنید که از آسیب‌پذیرترین قطعات صندلی نیز به شمار می‌آید و دلیل آن هم تحمل وزن کل صندلی و فردی که روی آن می نشیند است. از مشکلات شایع که برای جک صندلی اداری به وجود می آید بالا و پایین نرفتن آن است که در این مقاله برایتان خواهیم گفت که چطور می توانید با تعویض کردن جک صندلی اداری مشکل صندلی خود را برطرف کنید.

با گلدسیت تا انتهای این مقاله همراه باشید.

جک صندلی چیست؟

در بخش مقدمه اشاره کردیم جک از مهم‌ترین اجزا و قطعات حساس و آسیب پذیر صندلی اداری است که وظیفه آن تنظیم ارتفاع صندلی می باشد.

جک در بخش پایینی صندلی و بدنه اصلی صندلی قرار دارد و از بالا به مکانیزم صندلی و از پایین به پایه صندلی متصل است.

انواع جک برای صندلی های اداری

جک هایی که در صندلی های اداری مورد استفاده می باشند دارای انواع مختلفی هستند که فرق اصلی آنها در اندازه های آنهاست انواع جک ها را می‌توان در میزان توانایی آن ها در بلند کردن صندلی با یکدیگر مورد ارزیابی قرار داد.

انواع صندلی ها شامل موارد زیر می باشند.

  • جک کارمندی
  • جک مدیریت

هر کدام  از جک هایی که در این بخش به آن ها اشاره کرده ایم به اندازه ای می توانند ارتفاع صندلی را بیشتر کنند در ادامه مراحلی را برایتان شرح خواهیم داد که در تعویض جک صندلی باید آنها را پشت سر بگذارید.

مراحل تعویض جک صندلی اداری

با توجه به این مسئله که جک از اصلی ترین و مهمترین قطعات برای صندلی های اداری به شمار می‌آید بنابراین باید در زمان استفاده از صندلی دقت زیادی داشته باشید تا به قطعات آن آسیبی وارد نشود.

از آنجایی که شرایط اقتصادی این روزها دچار نوسان های زیادی می باشد بنابراین طبیعی است که تعویض کردن برخی از قطعات به صرفه تر از تعویض آن ها باشد.

به طور کلی باید بگوییم که تعویض کردن صندلی های اداری اصلا کار سخت و دشواری نیست و به آسانی می توانید این کار را انجام دهید.

فقط کافی است مراحلی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم را به دقت انجام دهید.

  1. خارج کردن جک صندلی اداری از مکانیزم
  2. جدا کردن جک صندلی اداری از پایه
  3. نصب جک صندلی ادرای بر روی پایه
  4. متصل کردن جک صندلی اداری به مکانیزم

خارج کردن جک صندلی اداری از مکانیزم

اولین کاری که باید برای تعویض جک صندلی اداری انجام دهید این است که آن را از مکانیزم صندلی که در زیر نشیمنگاه قرار گرفته خارج کنید.

برای این کار باید پای خود را بر روی پایه های صندلی گذاشته و دو طرف نشیمنگاه صندلی را با دست خود گرفته و تکان دهیتکان ها باید باید به صورتی باشد که دو طرف صندلی را با دستهای خود بالا و پایین کنید.

دقت داشته باشید نباید دسته های صندلی  را گرفته و جک را از مکانیزم خارج کنید زیرا با این کار به دسته ها آسیب وارد می کنند.

جدا کردن جک صندلی اداری از پایه

مرحله بعدی جدا کردن جک از پایه است برای این کار که کمی سخت تر از مرحله قبل است باید به کمک یک چکش ضرباتی به قسمت پایین پایه صندلی بزنید تاجک از آن خارج شود.

بهترین کار این است که قبل از شروع کمی روغن به این قسمت بزنید تا جک راحت تر بیرون بیاید. همچنین یک قطعه چوبی را روی قسمتی که می‌خواهید ضربه بزنید قرار دهید تا ضربات به صورت مستقیم به پایین جک برخورد نکند و باعث شکستن جک نشود.

نصب جک صندلی ادرای بر روی پایه

در مرحله سوم جک را به آسانی جدا کرده و جک جدید را جایگزین کنید برای جایگزین کردن جک جدید باید آن را در دایره وسط پایه بگذارید دقیقا همان جایی که جک قبلی در آنجا قرار داشت و شما آن را درآوردید و مطمئن شوید که جک درست جا افتاده است.

متصل کردن جک صندلی اداری به مکانیزم

مرحله آخر هم متصل کردن جک و مکانیزم است در این مرحله قسمت انتهای جک را در دایره کوچکی که در میانه مکانیزم قرار دارد جای دهید بعد از آن روی جک صندلی مطمئن شوید که به درستی جا افتاده و به آرامی روی صندلی بنشینید تا کاملا جک در مکانیزم جا بیفتد.

در نهایت اینکه

بار دیگر یادآوری می کنیم که جک از قطعات اصلی و حساس برای صندلی های اداری و برخی از صندلی های غیر اداری می باشد بنابراین زمانیکه دچار آسیب می شود ابتدا باید بررسی کنید که با تعویض کردن جک صندلی اداری می توان مجدد از آن استفاده کرد و یا با یک تعمیر ساده می توان از آن مجدد استفاده کرد.

ما امروز و در این مقاله برایتان شرح دادیم که انجام این کار چندان هم سخت و دشوار نیست و به راحتی می توانید با کمی دقت خودتان هم این کار را انجام دهید.

دقت داشته باشید که مراحل عنوان شده برای تعویض کردن جک صندلی اداری را به درستی انجام دهید.

سوالات مربوط به تعویض کردن جک صندلی اداری

  1. صندلی های اداری باید سخت باشند یا نرم؟
    صندلی بیش از حد سفت می تواند منجر به مشکلات فشار، قطع گردش خون و درد در پشت و لگن شود. یک صندلی خیلی نرم می تواند منجر به خم شدن و وضعیت نامناسب، عضلات قفل شده و منقبض شود و باعث اختلال در ایستادن شود.
  2. ارتفاع صندلی اداری باید به چه صورت باشد؟
    ارتفاع صحیح صندلی زمانی است که هر دو پای شما روی زمین صاف باشد و زانوهای شما کمی پایین تر از سطح باسن شما باشد. با نشستن زانوهای خود در زیر سطح باسن، چرخش لگن را کاهش می دهید که به نوبه خود باعث کاهش فشار در دیسک های کمر می شود.
  3. یک صندلی اداری خوب چه ویژگی دارد؟
    صندلی اداری خوب، به ویژه یک صندلی ارگونومیک یا مشبک، به حمایت از بدن شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا وضعیت مناسب را هنگام نشستن حفظ کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *