مقالات مبلمان و صندلی اداری
دسته بندی انواع مبلمان اداری

دسته بندی انواع مبلمان اداری

آشنایی با دسته بندی انواع مبلمان اداری

همانطور که مطلع هستید مبلمان اداری از اجزاء جدا نشدنی برای محیط اداری و شرکت ها می باشد. بنابراین باید برای انتخاب و خرید آن ها بسیار دقت کرد و مناسب ترین ها را انتخاب کرد. استفاده از این تجهیزات اداری به منظور کاربردی بودن آن ها می باشد و به خاطر راحتی کارکنان و مراجعین می باشد. اطلاع داشتن از دسته بندی انواع مبلمان اداری می تواند انتخاب و خرید را برای شما راحتر کند.

تولیدکنندگان و سازندگان مبلمان اداری هر ساله محصولات جدید و متنوع زیادی را به بازار عرضه می کنند. انواع مختلف تولیدی از قبیل: میزهای مدیریت، مبلمان مدرن، صندلی اداری و بسیاری دیگر که با برندهای متنوع تولید می شوند.

بنابراین انتخاب از میان صدها طرح و مدل کار سخت و دشواری خواهد بود. در چنین شرایطی باید به امکانات و ویژگی هایی که هر یک از آن ها دارا می باشند توجه داشت.

اما، از همه نکات مهم برای خرید و تهیه مبلمان اداری، اعتبار کاری شما است این مبلمان نه تنها می تواند دکوراسیون و محیط کار شما را زیباتر کند بلکه می تواند باعث اعتبار بیشتر شما در میان مراجعه کنندگان باشد.

انتخاب و خرید مبلمان اداری

به مجموعه مبلمان هایی که در محیط های اداری و شرکت ها از آن ها استفاده می شود مبلمان اداری گفته می شود.

مبلمانی که برای این محیط ها مورد استفاده می باشند دارای انواع مختلفی هستند که از اصلی ترین و مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میزها
  • صندلی ها
  • کانتر
  • پارتیشن ها
  • سیستم فایلینگ
  • قفسه ها

استفاده از هر یک از موارد عنوان شده در محیط اداری باعث می شود که فضای آن شرکت یا اداره حالت کاربردی تری پیدا کند و با هماهنگی که بین این تجهیزات وجود دارد بازده کاری در محیط اداری بالاتر رود.

هر یک از مواردی که به آن ها در این بخش اشاره کرده ایم برای بخش های مختلف دفترکار و اداره مناسب می باشند و کاربرد هر یک از ان ها با دیگری متفاوت است.

خرید مبلمان اداری

انتخاب و خرید مبلمان اداری

انتخاب میز اداری

از میان مبلمان و تجهیزات اداری، انتخاب و خرید میز اداری مهمترین مسئله می باشد که در همه جا هم کاربرد دارد. میزهای اداری با توجه به استفاده ای که از آن ها می شود در اندازه ها و انواع مختلفی ساخته و تولید می شوند.

از لحاظ کاربردی هم این میزها را می توان به دسته بندی های زیر تقسیم کرد.

  1.  میز کار گروهی
  2. میز کنفرانسی
  3. میز کارشناسی
  4. میز کارمندی
  5. میز مدیریت
  6. کانتر یا میز پیشخوان

انتخاب و خرید صندلی اداری

صندلی های اداری یکی دیگر از دسته بندی انواع مبلمان اداری می باشند که آن ها نیز دارای تنوع بسیاری می باشند.

برای انتخاب و خرید صندلی های اداری باید به چند فاکتور مهم ازجمله فیزیک بدنی شخص، نوع چیدمان این نوع از تجهیزات اداری و نوع کاربرد آن ها توجه زیادی داشت.

ویژگی صندلی اداری مناسب

  •  دارای حالت چرخشی باشد تا فشار زیادی به ستون فقرات به واسطه چرخیدن وارد نشود.
  •  لبه صندلی اداری گرد باشد تا از جریان خون در پاها جلوگیری نکند.
  •  قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد تا با توجه به قد شخص بتوان ارتفاع را کم و زیاد کرد.
  • دارای پشتیبان کمری باشد در این صورت موجب می شود که کمر در حالت مناسبی قرار بگیرد.
  • دسته های صندلی نیز قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند
  • با ارگونومی بدن تناسب داشته باشد تا از وارد شدن فشار به کمر و ستون فقرات جلوگیری کند.
میز اداری

انتخاب میز اداری

کانتر اداری

بعد از میز و صندلی اداری، نوبت به کانتر اداری می رسد که یکی دیگر از دسته بندی انواع مبلمان اداری می باشد.

کانترها در واقع همان میز منشی، پیشخوان و پذیرش می باشند که در مکان های مختلف کاربرد های مختلفی دارند. کانترهای اداری به گونه ای طراحی شده اند که باعث می شوند بین کارمندان و ارباب رجوع ارتباط بهتری برقرار شود و فضای چندان زیادی را هم اشغال نمی کنند.

این نوع از دسته بندی تجهیزات اداری، تنوع زیادی دارند و شما با توجه به نیاز خود می توانید مناسبترین نوع آن ها را انتخاب کنید.

پارتیشن دسته بندی انواع مبلمان اداری

آخرین مورد از تجهیزات اداری که می خواهیم در این بخش از مطلب مربوط به دسته بندی انواع مبلمان اداری، به آن اشاره داشته باشیم پارتیشن های اداری می باشد.

پارتیشن های اداری نیز در انواع و اندازه های مختلفی تولید می شوند که با توجه به نیاز و سلیقه ای که دارید می توانید آن ها را تهیه کنید.

استفاده از این نوع از تجهیزات اداری برای محیط اداری بسیار مناسب و دارای اهمیت می باشد زیرا که اولا فضای کار هر یک از کارکنان را از هم تفکیک می کند و دوم اینکه باعث می شود که بازدهی کار کارمندان به خاطر تمرکز بیشتر افزایش پیدا کند.

دسته بندی انواع مبلمان اداری

صندلی اداری مناسب

در نهایت اینکه

با دسته بندی انواع مبلمان اداری، سعی کردیم تا شما را با جزء به جزء تجهیزاتی که نیاز است برای دفترکار خود تهیه و خریداری کنید آشنا کرده و کمی درباره آن ها اطلاعات در اختیارتان قرار دهیم.

برای خرید و تهیه هر یک از تجهیزات عنوان شده باید به نکات و موارد مهم بسیاری توجه داشته باشید که همه آن ها می توانند بر قیمت نهایی مبلمان اداری که انتخاب می کنید تاثیر بگذارند.

مشاوران ما از طریق سایت goldsit.ir در این زمینه می توانند شما را راهنمایی کنند.

سوالات مربوط به دسته بندی انواع مبلمان اداری

  1. عوامل تاثیر گذار بر قیمت مبلمان اداری چیست؟
    قیمت میز اداری و سایر محصولات تولیدی زیر گروه دکوراسیون داخلی بستگی به نوع طراحی و امکانات خاص آن دارد.
  2. چه نوع مبلمانی در دفتر کار استفاده می شود؟
    انواع مبلمان اداری مدرن شامل صندلی اداری، میز، میز، فایل کمد، مبل، میز ناهارخوری و … می باشد تا تمامی نیازهای اداری را برآورده سازد. این مبلمان به شما کمک می کند تا ظاهری شیک و مدرن برای فضای اداری خود ایجاد کنید.
  3. پارتیشن اداری تک جداره چیست؟
    یکی از انواع مهم پارتیشن های اداری است که از آن به عنوان مبلمان اداری استفاده می شود در انواع مختلفی وجود دارد و از ستون های متعددی تشکیل شده است که به راحتی می تواند ثابت بماند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *