مقالات مبلمان و صندلی اداری

معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری

انواع فوم های به کار رفته در مبلمان اداری

گاهی سوالی برایتان پیش می اید که در مبلمان ها و پشتی های آن چه چیزها و جنس هایی به کار رفته است. افراد بسیاری می دانند که جنسی که داخل تشک ها و مبلمان ها به کار رفته است فوم نام دارد، شما باید بدانید که این فوم ها انواع مختلفی دارند و هرکدام از آن ها ویژگی ها و کیفیت های متفاوتی دارند و همچنین باید بدانید که از آن ها برای چه منظوری در مبلمان اداری استفاده می شود. در ادامه برای شما به معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری می پردازیم و به طور کلی باید بدانید که مهم ترین آن ها فوم سرد و فوم گرم است که بیشترین کاربرد را نیز دارند.

انواع مختلف فوم ها بر اساس ویژگی

زمانی که می خواهیم در مورد معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری برای شما توضیح دهیم باید به این مورد اشاره کنیم که فوم ها با توجه به الیافی که آن ها را می سازد با نام های دیگری اعم از فوم گرم، فوم سرد، الیاف ویسکوز، فوم ویژه، فیبر پلی ستر، فوم  مبل پلی اورتان فاقد میکروب، پلی استر های فشرده، فوم مبل پلی اورتان با بالاترین تراکم، فوم های سلول باز و بسته است.

در مقایسه مبلمان اداری مدرن و کلاسیک دریافتیم که این فوم هایی که در ساخت و طراحی متنوع ترین سبک های مبلمان علاوه بر شکل و ظاهر ساختاری بر جنس و کیفیت آن ها تاثیرات فراوانی را می گذارد. ممکن است برای شما سوالی پیش بیاید نوع فوم ها بر چه اساسی است و در ادامه برای شما می گوییم که این نام گذاری و دسته بندی چه ویژگی هایی دارد.

فوم سرد مبلمان های اداری

در معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری می پردازیم به فوم سرد که نام دیگر آن مموری فوم است و یکی از انواع فوم هایی است که در مبلمان ها کاربرد دارد و باید بدانیید که فوم سرد در صنایع مختلفی اعم از کالای خواب، تشک، مبلمان اداری و دکوراسیون ها تعبیه می شود. به نسبت دیگر فوم هایی که در مبلمان اداریی به کار رفته است، بالا ترین طول عمر و دوام و مقاومت را دارد زیرا تولید و ساخت آن ها در دمای پایین و با حرارت غیر مستقیم صورت گرفته است.

دلیل کیفیت بالای این فوم سرد این است که بر اساس شکل گیری مولکول های آن در پایین ترین دما خاصیت ارتجاعی را به وجود می آورند. به دلیل این که فوم سرد بسیار نرم تر از فوم گرم است و از آن در قسمت کفی مبلمان بیشترین استفاده را دارند. باید به این مورد اشاره کنیم که به دلیل ویزگی های ساختاری که دارد به نسبت دیگر فوم ها قیمت بالاتری را نیز دارد.

ویژگی های فوم سرد مبلمان ها

در معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری باید به مسئله ویژگی فوم ها توجه داشته باشید و باید بدانید که ویژگی های فوم سرد بسیار زیاد است و به خوبی قابل دیدن است و باید دقت داشته باشید که از سایر فوم ها مخصوصا فوم های گرم استقبال و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و این ویژگی ها شامل موارد زیر است.

  • مناسب برای مبلمان های سلطنتی و نشیمن است.
  • قابلیت ارتجاعی در آن زیاد است و به نسبت دیگر فووم ها فشرده تر و ارتجاعی تر باشد.
  • عمر و دوام این نوع فوم ها بسیار بالا است به دلیل این که برای ساخت آن ها از حرارت مستقیم استفاده نکرده اند.
فوم سرد مبلمان اداری

فوم سرد تعبیه شده در مبلمان اداری

خصوصیات فوم گرم در مبلمان های اداری

نوع دیگری از فوم ها که در مبلمان اداری به کار می رود، فوم نوع گرم و یا فوم های نوع نرم پلی یورتان است و باید بدانید در معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری بدانید که نحوه تولید آن با دیگر فوم های سرد تفاوت دارد به دلیل این که با حرارت مستقیم و در بالاترین دما ساخته می شود. این فوم های گرم خاصیت اصلی که دارند این است که بسیار سفت بوده ولی باید بدانید که به مرور زمان از سفت بودن آن کاسته می شود و نرم می شود.

پس می توان گفت که فوم سرد و فوم گرم تفاوتی که دارند در سفت بودن و خاصیت ارتجاعی بودن آن است و همچنین باید بدانید که فوم سرد به نسبت فوم گرم کیفیت بالاتری دارد و بیشترین حالت ارتجاعی را دارد و شکل آن ها دیرتر از بین می رود. فوم های گرم انواع گوناگونی دارند که برای مبلمان اداری از طول عمر کمتری برخوردار است و نکته ای که وجود دارد این است که به مرور گود می افتد.

کاربرد فوم های گرم در صنایع بسته بندی، صنعت مبلمان اداری، لبر های قابل شستشو، کالای خواب و… است. بنابراین شما باید در هنگام خرید مدل های مختلف مبلمان ها باید بتوانید به راحتی فوم سرد و گرم را از هم تشخیص دهید که نکته بسیار مهمی است.

فوم گرم مبلمان های اداری

وجود فوم گرم در مبلمان های اداری

چگونگی تشخیص فوم گرم از فوم سرد در مبلمان های اداری

در معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری باید شما بتوانید انواع فوم ها را از هم تشخیص دهید و در این زمان شما تنها کاری که باید انجام بدهید این است که با یکی از انگشتان خود به بخشی از مبلمان فشاری وارد کنید و بعد از گذشت چند ثانیه انگشت خود را از مبلمان دور کنید، در این قسمت اگر روی فوم جای انگشت شما باقی نماند، فوم از نوع سرد است و اگر فرورفتگی بر روی فوم مبلمان ها باقی ماند یا باعث شد فوم سوراخ شود، فوم از نوع فوم گرم است.

سخن پایانی

در این مقاله برای شما در مورد معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری توضیحاتی را ارائه داده ایم و شما می توانید در مورد فوم گرم و فوم سرد مطالبی را مطالعه داشته باشید و با استفاده از آن به تفاوت های آن دو برسید و هم این که برای شما به ان مورد اشاره کرده ایم که به چه صورت می توانید فوم ها را از هم تشخیص دهید.

سوالات متداول معرفی فوم های به کار رفته در مبلمان اداری

  1. در مبلمان ها چه نوع فوم هایی به کار رفته است؟
    انواع فوم هایی که در مبلمان ها به کار رفته است شامل فوم سرد، فوم گرم، الیاف ویسکوز، فوم ویژه، فیبر پلی ستر، فوم مبل پلی اورتان فاقد میکروب، پلی استر های فشرده، فوم مبل پلی اورتان با بالاترین تراکم، فوم های سلول باز و بسته است.
  2. قیمت فوم سرد با فوم گرم چه تفاوتی دارد؟
    به دلیل این که فوم سرد بسیار نرم تر از فوم گرم است و از آن در قسمت کفی مبلمان بیشترین استفاده را دارند. باید به این مورد اشاره کنیم که به دلیل ویزگی های ساختاری که دارد به نسبت دیگر فوم ها قیمت بالاتری را نیز دارد.
  3. فوم های سرد چه ویژگی هایی دارند؟
  4. مناسب برای مبلمان های سلطنتی و نشیمن است، قابلیت ارتجاعی در آن زیاد است و به نسبت دیگر فوم ها فشرده تر و ارتجاعی تر باشد، عمر و دوام این نوع فوم ها بسیار بالا است به دلیل این که برای ساخت آن ها از حرارت مستقیم استفاده نکرده اند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *