مقالات مبلمان و صندلی اداری
نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید

از آنجایی که صندلی های اداری یکی از مهمترین تجهیزات مربوط به مبلمان اداری می باشند و افراد ساعت های زیادی باید روی آن ها نشسته و به امور اداری خود بپردازند بنابراین باید در خرید آن ها به نکات و موارد مهم زیادی توجه داشت تا بتوان یک صندلی اداری استاندارد و با کیفیت را انتخاب و خریداری کرد. با در نظر گرفتن این مسئله که نشستن های طولانی مدت بر روی این صندلی ها می تواند سلامت جسمی را به خطر بیاندازد با ما همراه شوید تا نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید را در این مقاله برایتان شرح دهیم و شما را برای یک خرید مطمئن و آسان راهنمایی کنیم.

نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید

در این مقاله تصمیم نداریم که زیاد شما را خسته کنیم، به همین خاطر سریعا به سراغ نکاتی می رویم که با توجه به آن ها قبل از خرید صندلی اداری می توانید یک صندلی استاندارد و با کیفیت را خریداری کنید.

  • ابعاد استاندارد صندلی اداری
  • بهترین روکش برای صندلی اداری
  • استفاده از صندلی اداری ارگونومی
  • انتخاب رنگ برای صندلی اداری
  • توجه به انواع صندلی اداری
  • بهترین جنس بدنه صندلی اداری

ابعاد استاندارد صندلی اداری

اولین مورد از نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید و به آن توجه زیادی داشته باشید مسئله مربوط به ابعاد استاندارد این صندلی ها می باشد.

شما می دانید که ابعاد استاندارد برای صندلی های اداری چقدر است؟!

خوب، باید بگوییم که در زمان خرید می بایست از این مسئله مطلع باشید که طول و عرض صندلی را باید به صورتی انتخاب کنید که با نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشید و پاهای شما از لبه صندلی نه خیلی زیاد فاصله داشته باشد و نه خیلی کم که باعث شود تا به زانوهایتان فشاری وارد شود.

این مسئله را هم دقت داشته باشید که ارتفاع مناسب صندلی های اداری به عوامل و موارد مختلفی بستگی دارند به همین خاطر است که اغلب صندلی های اداری از جک تنظیم کننده برخوردار می باشند که با کمک آن به راحتی بتوانید ارتفاع را آن طور که راحتتر هستید تغییر دهید.

فراموش نکنید که، ارتفاع استاندارد صندلی اداری تا دسته ها باید به گونه ای باشد که به راحتی در زیر میز اداری استاندارد شما قرار بگیرند.

بهترین روکش برای صندلی اداری

مسئله و نکته مهم بعدی، توجه به جنس روکش صندلی اداری می باشد. از آنجایی که صندلی های اداری اغلب از جنس چرمی و پارچه ای می باشند و هر یک دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشند بنابراین باید در زمان خرید دقت داشته باشید که از جنس مرغوب تهیه شده باشند.

بدون شک صندلی های اداری با روکش چرمی شیکتر و جذابتر از صندلی هایی با روکش پارچه ای می باشند و به مراتب قیمت بیشتری هم دارند. به همین خاطر اغلب اداره های رسمی از این مدل صندلی های اداری استفاده می کنند.

صندلی های اداری با روکش های چرمی قیمت ارزانتری دارند و مانند روکش های چرمی با مشکلاتی همچون رنگ رفتگی، دچار نمیشوند.

استفاده از صندلی اداری ارگونومی

سومین نکته از نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید، درباره ارگونومی بودن آن ها می باشد که بسیار مهم و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

راحتی در صندلی های اداری حرف اول را می زند و اهمیت زیادی دارد زیرا که قرار است ساعت های طولانی روی آن بنشینید.

همانطور که می دانید و ما هم بارها در مقالات مختلف عنوان کرده ایم، صندلی ارگونومی به صندلی هایی گفته می شود که در ساخت و طراحی آن ها به جزئیات توجه زیادی شده است که مناسب با کارکردن های طولانی باشد و بتوانید نسبت به صندلی های معمولی کارایی های بیشتری داشته باشد.

انتخاب رنگ برای صندلی اداری

با توجه به این موضوع که صندلی های اداری بخش زیادی از دکوراسیون دفترکار شما را تشکیل می دهند پس توجه به رنگ آن ها اهمیت زیادی دارد.

اگر تصمیم دارید که یک محیط مدرن داشته باشید پیشنهاد ما صندلی هایی با رنگ روشن می باشند. اما با خرید صندلی تیره رنگ می توانید یک دکوراسیون کلاسیک را برای محیط دفترکار خود ایجاد کنید.

توجه به انواع صندلی اداری

توجه به نوع صندلی اداری و کاربرد آن از دیگر نکاتی است که می تواند در خرید شما تاثیر زیادی داشته باشد. منظور از کاربرد صندلی این است که آن را برای کدام بخش دفتر کارتان یا برای چه شخصی می خواهید تهیه کنید.

مثلا: اگر تصمیم به خرید صندلی اداری مدیریتی دارید باید بدانید که این صندلی ها به مراتب گران قیمت تر از سایر صندلی های اداری می باشند اما، در عوض خصوصیات و ویژگی های بیشتری نسبت به آن ها دارند.

به خاطر داشته باشید که انتخاب و خرید این مدل صندلی اداری برای کارمندان شما اصلا انتخاب خوب و مناسبی نیست و بهتر است برای آن ها صندلی کارمندی بخرید.

بهترین جنس بدنه صندلی اداری

آخرین مورد از نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید، جنس صندلی اداری است. صندلی های اداری در جنس های مختلفی تولید می شوند که به طور کلی بدنه اصلی آنها صفحه ی ام دی اف است که بر روی آن فوم یا ابر قرار میگیرد.

استفاده از ابر برای صندلی های اداری باعث می شود که قیمت آن ها ارزانتر شود اما کیفیت آن ها کاهش پیدا می کند. برای اینکه یک صندلی اداری با کیفیت داشته باشید که بتوانید سال های زیادی از آن استفاده کنید بهتر است صندلی را انتخاب کنید که در آن از فوم استفاده شده باشد.

در نهایت اینکه

برای خرید یک صندلی اداری مناسب و باکیفیت نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید را حتما به خاطر داشته باشد. از مشاوران ما نیز می توانید برای خرید یک صندلی اداری استاندارد و باکیفیت نیز راهنمایی دریافت کنید.

سوالات مربوط به نکاتی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید

  1. چه چیز در صندلی اداری مهم و دارای اهمیت می باشد؟
    ارتفاع قابل تنظیم، تکیه گاه کمر و مواد باکیفیت
  2. بهترین صندلی برای نشستن تمام روز پشت کامپیوتر چیست؟
    خرید یک صندلی کامپیوتر ارگونومی بهترین گزینه می باشد.
  3. ویژگی یک صندلی ارگونومیک چیست؟
    به حمایت از بدن شما کمک می کند و به شما کمک می کند تا وضعیت مناسب را هنگام نشستن حفظ کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *