مقالات مبلمان و صندلی اداری
چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟

چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟

خیلی از ما هنوز در محل کار خود دارای میز و صندلی های اداری چوبی هستیم که برای تمیز کردن آن ها نمی دانیم از چه وسیله ای بهتر است که استفاده کنیم تا میز و صندلی چوبی ما خراب نشود. امروز ما تصمیم گرفته ایم تا با شما همراه شویم و به این پرسش که چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟ پاسخ داده و کمی در این مورد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم اگر شما هم در محل کارتان مبلمان اداری دارید با ما همراه شوید تا برای تمیز کردن آن شما را راهنمایی کنیم.

اهمیت استفاده از مبلمان اداری از جنس چوب

باید بگوییم که مبلمان اداری آن هم از نوع چوبی از جمله گزینه هایی است که جزء محبوب ترین جنس مبلمان اداری قرار دارد و طرفداران خاص خود را هم دارا می باشد. افراد زیادی هستند که به وسایل چوبی و رنگ چوب علاقه زیادی دارند و بدون شک از طرفداران مبلمان و صندلی کارشناسی چوبی نیز می باشند.

مدیران شرکت های زیادی هستند که برای دیزاین و طراحی میز کار خود از این سبک میزو صندلی های اداری استفاده می کنند تا بتوانند به کمک آن ه به اتاق مدیریتی خود جلوه بیشتری دهند. اما داشتن مبلمان اداری از جنس چوب خیلی هم ساده و آسان نیست و نیاز به مراقبت های زیادی دارد تا همیشه ظاهر شیک خود را بتوانند حفظ کنند.

بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که اگر به درستی از میز چوبی خود نگهداری نکنید و با اصول فنگ شویی در چیدمان مبلمان آشنا باشید طی مدت زمان کوتاهی متوجه خواهید شد که دیگر جذابیت روزهای ابتدایی را ندارد. دلیل آن هم این است که چوب به راحتی دچار شکستگی می شود و اگر در معرض نور خورشید به صورت مستقیم قرار گرفته باشد به مرور رنگ چوب از بین خواهد رفت و چوب خراب می شود.

بنابراین، تمیز کردن و نحوه نگهداری از مبلمان اداری چوبی اهمیت زیادی دارد و باید قبل از خرید این نمونه از مبلمان های اداری با شیوه و نکات نگهداری و تمیز کردن مبلمان های اداری از جنس چوب اطلاعات کافی در اختیار داشته باشید.

چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟

با توجه به میزان اهمیت نگهداری از مبلمان چوبی در این بخش می خواهیم به این مسئله بپردازیم که چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟ و چه نکاتی را باید در این مورد مد نظر داشته باشیم. در متن بالا به این موضوع اشاره کرده ایم که مبلمان اداری از جنس چوب اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرید به خاطر حرارت بالایی که به آن وارد می شود لای لایه خواهد شد و این مسئله باعث خرابی میز کار شما می شود.

بنابراین باید در محل کار خود جایی را برای بهترین برند مبلمان اداری ایرانی چوبی خود انتخاب کنید که ارتباط مستقیمی با نور خورشید نداشته باشند. برای تمیز کردن این مدل مبلمان های اداری بهترین کاری که می توانید انجام دهید تمیز کردن و گردگیری کردن آن ها با یک پارچه مناسب می باشد. سعی کنید که همیشه با همان جنس پارچه برای تمیز کردن میز چوبی استفاده کنید.

پارچه را خشک نگه دارید( آن را خیس و مرطوب نکنید) و در جهت ساختار چوب مبلمان اداری آن را تمیز کنید. به خاطر داشته باشید، چنانچه گرد و غبار زیادی بر روی مبلمان اداری از جنس چوب وجود دارد بهتر است پارچه را با آب و صابون خیس کنید. پس از گردگیری حتما دقت داشته باشید تا رطوبت کاملا از روی مبلمان اداری چوبی پاک شده باشد.

روش های تمیز کردن مبلمان اداری از جنس چوب

در ادامه مقاله مربوط به چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟ می خواهیم به روش های صحیح برای تمیز کردن این نوع از مبلمان های اداری اشاره ای داشته باشیم.

برای تمیز کردن مبلمان اداری از جنس چوب بهتر است که روش های زیر را مد نظر داشته باشید.

از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید

اولین روش صحیح برای تمیز کردن مبلمان اداری چوبی این است که به هیچ وجه از موارد شیمیایی قوی استفاده نکنید.

وسایل چوبی اگر با مواد شیمیایی برخورد داشته باشند به سرعت آسیب می بینند و خراب می شوند بنابراین در انتخاب موارد شوینده برای تمیز کردن آن ها دقت کنید.

پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که از شوینده های که مخصوص چوب می باشند برای تمیز کردن این مبلمان های اداری استفاده کنید.

در ضمن توجه داشته باشید که شوینده ای که انتخاب می کنید بدون مواد تشکیل دهنده قوی مثل سولفات باشد.

استفاده کردن از روغن های تمیز کننده

روغن هم یکی از گزینه هایی است که برای تمیز کردن میز و صندلی اداری از جنس چوب بهترین گزینه می باشد. شوینده های روغنی دارای مواد محافظت کننده بیشتری نسبت به شوینده های دیگر می باشند.

از شوینده های مخصوص چوب استفاده کنید

استفاده کردن از شوینده های همه کاره آسیب جدی به مبلمان اداری از جنس چوب شما وارد می کند چرا که فرمول ساخت این نوع شوینده ها برای مواد حساسی مثل چوب ساخته نشده است.

پس در زمان خرید به دنبال شوینده هایی باشید که ساختار آن ها تنها برای تمیز کردن چوب می باشد.

 از دستمال بدون پرز استفاده کنید

برای اینکه سطح چوبی صندلی شما دچار خط و خش نشود بهتر است از دستمال بدون پرز استفاده کنید.

در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا امروز و با ارائه این مقاله درباره اینکه چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟ کمی اطلاعات در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بهتر  بتوانید برای خرید مبلمان اداری از جنس چوب تصمیم گیری کنید.

مشاوران و همکاران ما نیز از طریق سایت goldsit.ir در این زمینه بیشتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

سوالات مربوط به چگونه مبلمان اداری چوبی را تمیز کنیم؟

  1. استفاده از چه مواردی برای تمیز کردن مبلمان اداری چوبی ممنوع می باشد؟
    بسیاری از مواد شوینده سبب می شوند تا مبلمان اداری چوبی شما به سرعت آسیب ببیند که این مواد شوینده عبارتند از: پاک کننده های حاوی آمونیاک، پولیش های حاوی سیلیکون و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.
  2. برای پولیش کردن مبلمان چوبی باید به چه مواردی توجه داشت؟
    زمانی که می خواهید مبلمان اداری چوبی خود را پولیش کنید دقت داشته باشید تا پولیش مورد استفاده شما حاوی سیلیکون نباشد. چرا که سیلیکون موجود در پولیش به مرور زمان سبب کدر شدن مبلمان اداری چوبی می شود.
  3. برای تمیز کردن مبلمان چوبی به جای استفاده از مواد شوینده از چه محلول دیگری می توان استفاده کرد؟
    می توانید برای تمیز کردن مبلمان چوبی به جای مواد شوینده از آب و صابون استفاده کنید و به مبلمان چوبی خود آسیب وارد نکنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *