مقالات مبلمان و صندلی اداری
چیدمان مبلمان اداری در محل کار

چیدمان مبلمان اداری در محل کار

طرز درست چیدمان مبلمان اداری در محل کار از مهم ترین مسائلی است که در دکوراسیون داخلی باید با آن اهمیت دهید اگر شما در انتخاب و خرید مبلمان اداری بسیار حرفه‌ای عمل کنید و حتی مبلمان مناسبی هم برای محل کار خود بگیرید اگر چیدمان آن را به درستی انجام ندهید نتیجه قابل توجه و جذاب را به دست نخواهید آورد. با در نظر گرفتن این مسئله که کارمند ها ساعت های زیادی را در محل کار خود سپری می‌کند باید فضایی در اختیار داشته باشند که نسبت به آن احساس آسایش و آرامش داشته باشند. بنابراین اینکه چیدمان مبلمان اداری در محل کار به چه صورت باید انجام شود مسئله ای بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

نحوه چیدمان مبلمان اداری در محل کار

برای داشتن یک دفتر کاری زیبا و جذاب نحوه چیدمان مبلمان اداری بسیار مهم می باشد. مبلمان و تجهیزات اداری که برای دفتر خود انتخاب می کنید باید به گونه چیدمان شوند که بعد از چیدمان برای شما یا کارمندان مشکلی به وجود نیاورند.

توجه به یک سری نکات و موارد مهم در این امر می تواند کمک زیادی به شما بکند. در این بخش برایتان شرح داده ایم که چطور می توانید مبلمان اداری را در دفترکار خود بچینید که زیبایی و جلوه خاصی به محل کار شما دهد.

  • در نظر گرفتن ابعاد فضا
  • فاصله­‌ی مبلمان با دیوار
  • تعادل بصری برقرار کنید
  • هارمونی رنگ و تناسبات
  • اهمیت بسیار زیاد نورپردازی
  • مسیرهای رفت و آمد
  • چیدمان ورودی محیط کار

در نظر گرفتن ابعاد فضا برای چیدمان مبلمان اداری در محل کار

اولین مسئله که در چیدمان مبلمان اداری در محل کار باید به آن توجه زیادی داشته باشید در نظر گرفتن ابعاد فضای است که در اختیار دارید.

شما با توجه به فضایی که در انتخاب دارید می توان تجهیزات و مبلمان را انتخاب کنید که برای آن فضا نه زیادی بزرگ باشند و نه زیادی کوچک.

در یک فضای کوچک بهترین گزینه استفاده کردن از مبلمان مدرن است که ساده و فاقد تجهیزات هستند در دفاتر کاری که ابعاد کمی دارند استفاده بهینه از فضا مسئله ای بسیار مهم است که نباید هرگز آنرا فراموش نکنید چرا که تعداد کارکنان، رفت و آمدها را نیز باید در نظر داشته باشید.

اما برای دفاتری با ابعاد بزرگتر انتخاب مبلمان کلاسیک انتخاب مناسبی است یا حتی با قرار دادن یک نیم ست کلاسیک برای جلسات و گفتگوها فضای خالی را می توانید پر کنید.

فاصله­‌ی مبلمان با دیوار

مسئله مهم بعدی رعایت فاصله مبل با دیوار است. به کار بردن این ترفند مخصوصاً برای دفاتری که دارای فضای کوچکی هستند بسیار مهم می باشد زیرا که به راحتی می توانید چیدمانی را انجام دهید که باب میلتان باشد.

برای اینکه فضای کاری شما دلبازتر به نظر برسد بهتر  است میز و صندلی های اداری را با فاصله زیاد از دیوار بچینید.این کار کمک می‌کند تا دفتر کاری شما بزرگتر نشان داده شود.

با در نظر گرفتن این مسئله که میز و صندلی های مدیریتی بزرگ تر از سایر صندلی های اداری می باشد به خاطر کوچک بودن فضا امکان ایجاد فاصله بین آن و دیوار نیست، پس بهتر است صندلی­‌های مهمان را با فاصله از دیوار بچینید.

تعادل بصری برقرار کنید

تعادل بصری برقرار کردن در چیدمان مبلمان اداری در محل کار چیست؟ زمانی که در چیدمان محل کار خود در یک فضا صندلی را در گوشه چیده و بقیه فضا را خالی می گذارید باعث سنگینی در آن قسمت میشود و تعادل در محیط وجود ندارد.

بنابراین جلوه بصری خوشایندی را به نمایش نمی گذارد پس برای ایجاد تعادل بصری در چیدمان مبلمان اداری باید وزن مبل و دیگر آیتم های موجود در آن محل به طور مساوی تقسیم شوند.

مثلاً: استفاده از تزیینات وسایل دکوراتیو. اگر قسمتی از یک دیوار را برای نصب کتابخانه در نظر گرفته اید با قرار دادن یک تابلوی دیواری زیبا تعادل بصری را در فضای اتاق به وجود آورید.

هارمونی رنگ و تناسبات

در مقالات قبلی بارها به این مسئله اشاره کردیم که توجه به هارمونی رنگ ها و تناسب بین رنگ ها در انتخاب مبل اداری و سایر تجهیزات مسئله مهمی است که نباید از آن غافل نشوید.

درباره چیدمان مبلمان اداری در محل کار هم به همین صورت است اول از همه باید برای انتخاب مبل خود یک سبک مشخصی را در نظر بگیرید و با توجه به آن سبک چیدمان مبلمان اداری خود را انجام دهید.

مثلا اگر دوست دارید دکوراسیون شما کلاسیک باشد باید از رنگ هایی که متناسب با همین سبک هستند استفاده کنید انتخاب رنگ هایی که در کنار هم بتوانند هارمونی خاص و زیبایی را در محل کار شما به وجود آورند.

اهمیت بسیار زیاد نورپردازی

نورپردازی مناسب از دیگر موارد و نکات مهم برای چیدمان مبلمان اداری در محله کار است شما باید دقت کنید که فضای اداری که در اختیار دارید به گونه ای باشد که جلوی نور خورشید و وارد شدن روشنایی به محیط کار نگیرد.

پس باید وسایل بزرگی مثل کتابخانه و کمد را در قسمتی قرار دهید که باعث محدود شدن نور لامپ اتاق نشود.

از دیگر دلایل پر اهمیت نورپردازی محل کار مشغول بودن کارکنان با سیستم های اداری است، در صورت کافی نبودن نور باعث  میشود که آن ها در چشم های خود احساس خستگی کرده و فضای خواب آلودی برای آن ها به وجود آید.

مسیرهای رفت و آمد

در تمام محیط های کاری رفت و آمد کارکنان نسبتا زیاد است. بنابراین برای چیدمان مبلمان و تجهیزات اداری باید مسیر رفت و آمد کارکنان را هم در نظر داشته باشید.

طبیعی در اطراف یک انسان اگر وسیله زیادی وجود داشته باشد برای رفت و آمد باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد و احساس ناآرامی و عدم آسایش به افراد دست میدهد. به همین خاطر  چیدمان تجهیزات اداری باید به صورت کاملا اصولی انجام شود.

چیدمان ورودی محیط کار

آخرین مسئله ای که برای چیدمان مبلمان اداری در محیط کار باید مد نظر داشته باشید چیدمان ورودی محل کار است این که دکوراسیون ورودی دفتر کار به چه صورتی می باشد از مسائل پر اهمیت است که در چیدمان مبلمان اداری بی‌تأثیر نیست.

ورود به محل کار اولین نمایی است که ارباب رجوع با ورود به دفتر با آن مواجه می شود و می تواند در جلب نظر هر فردی تاثیر بگذارد بنابراین چینش مناسب برای ورودی و سالن انتظار باید به دور از استفاده از وسایل بزرگی همچون کمد و کتابخانه انجام شود.

در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام یادآوری می کنیم که نحوه چیدمان مبلمان اداری در محل کار علاوه بر اینکه به زیبایی محل کار شما می افزاید باعث آسایش و رفاه کارکنان نیز می شود.

نکات و مواردی که در این مطلب به آن ها اشاره کرده ایم به شما کمک خواهند کرد تا یک چیدمان اصولی را در محیط کاری خود انجام دهید.

سوالات مربوط به چیدمان مبلمان اداری در محل کار

  1. چرا چیدمان مبلمان باید اصولی باشد؟
    چیدمان صحیح مبلمان می تواند تفاوت بین داشتن فضایی تنگ و ناخوشایند به یک اتاق باز و روان باشد.
  2. چرا نورپردازی در چیدمام مبلمان ادرای از اهمیت زیادی برخوردار می باشد؟
    در صورت کافی نبودن نور محیط، خستگی چشم و خواب آلودگی برای کارکنان به وجود می آید
  3. تعادل چقدر در چیدمان مبلمان اهمیت دارد؟
    تعادل راهی برای ایجاد یک محیط آرام است. چیدمان مبلمان یکی دیگر از عناصری است که تعیین می کند یک اتاق چقدر متعادل به نظر می رسد
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *