مقالات مبلمان و صندلی اداری
اصول طراحی داخلی اداری

اصول طراحی داخلی اداری

محل کار افراد، خانه دوم آنها محسوب می شود و به همین دلیل، اصول طراحی داخلی اداری از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی زیبا و اصولی اداره سبب افزایش روحیه و نشاط کارمندان شده و راندمان کار را بالا می برد. بنابراین همانطور که طراحی خانه شما مهم تلقی می شود، به همان میزان نیز بایستی به دکوراسیون اداره و محل کار خود توجه کنید.

لازم به ذکر است در اصول طراحی داخلی اداری، بایستی استانداردهای طراحی دکوراسیون محیط کار مد نظر قرار گیرد. بدین معنی که این طراحی دربردارنده اصولی متناسب با موضوع کار، اندازه، ابعاد و خدمات ارائه شده باشد. چنانچه شما نیز قصد طراحی و دکوراسیون داخلی اداری و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه را دارید، همراه ما باشید.

بررسی اصول طراحی داخلی اداری

طراحی و دکوراسیون داخلی اداری به تخصص و دقت کافی در این زمینه نیاز دارد. زیرا این امر تاثیر بسیاری در جذب مشتری داشته و سبب جلب اعتماد افراد می شود. دکوراسیون و طراحی داخلی شاید از اهمیت آنچنانی در منزل برخوردار نباشد، ولی در محل کار و اداره موضوع بسیار مهمی تلقی می شود. در زیر چند مورد از اصول طراحی داخلی را بیان میکنیم.

  1. به کار بردن نور طبیعی در طراحی داخلی اداری : استفاده از نور طبیعی، یکی از اصول طراحی داخلی به شمار می رود. نور طبیعی در روحیه افراد و لذت بخش کردن محیط، تاثیر دارد. به همین دلیل هر چقدر که میزان استفاده از نور طبیعی در طراحی داخلی اداری بیشتر باشد، رفاه کل تیم را به همراه خواهد داشت.
    برای این کار، میتوانید از پنجره های بزرگ در محیط کار خود استفاده کنید. در صورت نیاز به پرده نیز، پرده های باریک را به کار برید. همچنین آینه هایی که در اطراف آویزان شده اند، میتوانند سبب جذب بیشتر نور در محیط کار شوند‌.
  2. گنجاندن گل و گیاه در محل کار : از دیگر اصول طراحی داخلی، استفاده از گل و گیاهان مختلف در محیط کار است. به طور کلی، گل و گیاه با مزایا و خواص بسیاری در محل کار و اداره همراه است.
    از جمله: کاهش استرس و افزایش بهره وری، متحیر کردن مخاطبان و مراجعه کنندگان به محل کار، تمیزی هوا و کنترل سطح رطوبت، مقرون به صرفه و… . در به کارگیری از گل و گیاه در اداره و محیط کار، به این نکته توجه داشته باشید که به مراقبت زیادی نیاز نداشته باشند.

استفاده از مبلمان اداری راحت

محل کار و اداره باید به گونه ای باشد که کارمند و مراجعه کننده در آن حس راحتی داشته باشد. استفاده از مبلمان اداری یکی از اصول طراحی داخلی اداری به شمار می رود که فضای آرامش بخش و راحت تری را به وجود می آورد. تنها نکته مهم در این زمینه، به کار بردن اشیای تزئینی در محل کار است که سبب حفظ جلوه رسمی و مناسب فضا می شود.

  • به کارگیری رنگ مناسب در طراحی داخلی اداره

یکی از موارد مهم در اصول طراحی داخلی، استفاده از رنگ مناسب است. زیرا تاثیر بسیاری در تعامل و همکاری کارمندان، پیشرفت کار، راندمان کار و… دارد. رنگ های مناسب و روشن، فضای مدرنی را در محیط کار به وجود می آورند و موجب زیبا و شیک شدن آن می شوند.

  • پرده در طراحی داخلی محیط کار

همانطور که در بالا اشاره کردیم، نور از ارکان اصلی دکوراسیون داخلی به شمار می رود. ولی پرده ها سبب ورود نور به محیط کار شده و به همین دلیل، از اصول طراحی داخلی اداری محسوب می شوند. نوع پرده در ایجاد فضایی دنج و کنترل میزان نور ورودی به محیط کار تاثیر می گذارد. بنابراین توصیه میکنیم که پرده هایی را انتخاب کنید که به راحتی باز و بسته شده و در زمان نیاز به نور بیشتر، آن را جمع کنید.

  • کفپوش در طراحی داخلی اداری

از دیگر اصول طراحی داخلی اداری، کفپوش مناسب است. امروزه کفپوش های مختلفی در بازار وجود دارد که میتوانید بر اساس میزان رفت و آمد، میزان بودجه و مساحت فضای اداره خود، نوع مناسبی را خریداری کنید. از جمله بهترین کفپوش های اداری میتوان به کفپوش های لمینت، پی وی سی و پارکت اشاره کرد. البته موکت های اداری نیز در طراحی داخلی گزینه مهمی محسوب می شوند که بهتر است از آن غافل نشوید.

نتیجه گیری

یکی از چالش های ذهنی ادارات، سازمان ها، شرکت ها و… طراحی دکوراسیون داخلی اداری است. زیرا این امر تاثیر بسیاری بر ذهن مخاطبان و روحیه کارمندان دارد. به طور مثال، تصور کنید که برگزاری جلسه عقد قرارداد میلیاردی در اتاقی کاملا معمولی و غیر استاندارد برگزار شود. طبیعتا این مورد سبب ایجاد تاثیر منفی بر روی ذهن طرف مقابل قرارداد خواهد شد.

به طور کلی، اصول طراحی داخلی اداری علاوه بر توجه به زیبایی محیط، بایستی شامل رعایت اصل کارایی نیز باشد. ما در این مقاله سعی کردیم که به چند مورد از مهمترین اصول طراحی و دکوراسیون داخلی اداری بپردازیم. امیدواریم که اطلاعات و راهنمایی های کافی در این زمینه را کسب کرده باشید.

سوالات متداول در مورد اصول طراحی داخلی اداری

  1. مهمترین اصل در دکوراسیون اداری چیست؟
    یکی از مهمترین اصول طراحی داخلی، استفاده از متریال مناسب است. البته این مورد به سلیقه و نوع کار و خدمات شما بستگی دارد.
  2. مهمترین پلان طراحی دکوراسیون داخلی اداره کدام است؟
    اتاق مدیریت مهمترین بخش طراحی دکوراسیون اداری محسوب می شود. جلسات کاری، سایر فعالیت ها و بازدیدهای مهم در این قسمت صورت می گیرد. بنابراین بایستی در طراحی اتاق مدیریت، خلاقیت و مهارت بالایی را به کار برد.
  3. هزینه طراحی دکوراسیون داخلی اداره چقدر است؟
    طراحی دکوراسیون داخلی اداره بر اساس متریال و انواع مختلفی انجام می شود. به همین دلیل، نمیتوان قیمت ثابتی برای آن در نظر گرفت و به عوامل مختلفی بستگی دارد. توصیه میکنیم که از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک گرفت تا بتوان دکوراسیون داخلی با قیمت مناسبی انجام داد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *