مقالات مبلمان و صندلی اداری
خرید مبل راحتی در سال 2023

خرید مبل راحتی در سال 2023

خرید مبل راحتی جدید و مدرن را با گلدسیت تجربه کنید، زیرا با پیشرفت علم و تکنولوژی، کارها و مشاغل کم کم از حالت فیزیکی خارج شده و از زمین ها و مزارع، به داخل ادارات، شرکت ها و خانه ها منتقل شده اند و تعداد زیادی از این مشاغل نیز از طریق سیستم های رایانه ای کنترل می شوند. مشاغلی که به ساعت های طولانی نشستن و تفکر کردن نیاز دارد. یکی از مهمترین ملزومات مشاغلی که نیاز به ساعت های طولانی نشستن دارد، خرید مبل راحتی است. در این مقاله تلاش می کنیم تا شما را با انواع مبل راحتی آشنا کنیم. مقاله راهنمای خرید مبلمان راحتی برای منزل حتما به شما کمک بسیار زیادی در خرید مبل راحتی می کند.

بیشتر بخوانید:   صندلی مدیریتی با استاندارد سال 2023

 

قبل از هر چیز بهتر است بدانید واژه ی مبل اصالتی فرانسوی دارد که در ادبیات انگلیسی نیز ریشه کرده است. تاریخ و قدمت استفاده از مبل به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. ساختار کلی مبل راحتی به صورت چهارپایه ای کم ارتفاع است که سطح محل نشیمن آن با پوششی نرم پوشانده شده است. با وجود اینکه مبل ها برای راحتی بیشتر برای نشستن طراحی می شوند، ممکن است بپرسید: مگر مبل غیر راحتی نیز وجود دارد؟ نام گذاری به این شکل، به دلیل نوع دسته بندی مبل ها است. مبل ها در جهان در دو دسته ی کلی مبل های کلاسیک و راحتی دسته بندی می شوند. اما در ایران این تقسیم بندی کمی متفاوت است. در ایران مبل ها به سه دسته ی مبل های راحتی، استیل و کلاسیک تقسیم می شوند. مبل های استیل و کلاسیک دارای شباهت های بسیار زیادی هستند اما وجود برخی جزئیات سبب شده است تا این دو گروه از هم جدا در نظر گرفته شوند.

بیشتر بخوانید:   انواع مبلمان اداری چرم

 

ویژگی بارز مبل های راحتی نشیمن های بسیار نرم، ارتفاع کم، دسته های پهن و بالشی از جنس خود مبل است. ویژگی بسیار مهمی که تولید کنندگان هنگام ساخت و مشتریان هنگام خرید باید به آنها توجه کنند، ایجاد احساس راحتی، نرم بودن پشتی و نشیمن این مبل ها است که در مدل های کلاسیک و استیل کمتر حس می شود.

خرید مبل راحتی گلدسیت

برای خرید مبل راحتی باید ابتدا با انواع آن آشنا باشید، مبل های راحتی به طور کلی به پنج گروه تقسیم بندی می شوند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • کاناپه
  • لاوسیت
  • فوتن
  • مبل های به شکل ال (L)
  • مبل های مدرن و فانتزی

بیشتر بخوانید:  صندلی استاندارد چگونه باید باشد؟

  • کاناپه

اگر به دنبال خرید مبل راحتی هستید، حتما از کاناپه ها استفاده کنید، کاناپه ها مبل های دو یا سه نفره ای هستند که اکثرا جزء ست های مبلمان اداری در نظر گرفته می شوند اما به صورت تکی نیز توسط برخی شرکت ها به فروش می رسند. این مبل ها بسیار راحت هستند و استفاده از آنها در منازلی که خانواده های کم جمعیت زندگی می کنند و منازل دارای فضای کم، گزینه ی مناسبی خواهد بود. بیشترین کاربرد کاناپه در خانه ها، برای تی وی روم و در مقابل تلویزیون است. همچنین مدل های اداری این کاناپه ها نیز در ادارات، شرکت ها، مطب و سالن های انتظار مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید:  صندلی کارشناسی گلدسیت با ارگونومی متفاوت

  • لاوسیت

لاوسیت یا Love sit به مبل هایی راحت، جمع و جور و دو نفره گفته می شود. معمولا بیشترین خرید این مبل ها توسط زوج های جوان صورت می گیرد که در هنگام تماشای تلویزیون و یا صحبت کردن، در کنار یکدیگر بنشینند و لحظاتی عاشقانه را با یکدیگر سپری کنند. در حقیقت دلیل نام گذاری این مبل ها نیز به همین خاطر است. لاوسیت ها نیز مانند کاناپه ها در ست های مبلمان وجود دارند اما خرید تکی این مبل ها در ایران، در مقایسه با سایر کشورها رواج چندانی ندارد و دلیل آن نیز ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم ما دارد.

  • فوتن

فوتن ها نیز گروهی از مبل های راحتی هستند که برای محیط های بسیار کوچک و محدود کاربرد دارد. به فوتن ها تخت خواب شو نیز گفته می شود. این مبل ها بسیار نرم و راحت هستند و هم به صورت مبل و هم به صورت تخت خواب مورد استفاده قرار می گیرند. این مبل ها برای دانشجویان و افرادی که با کمبود شدید جا مواجه هستند بسیار مفید و به صرفه است. لازم به ذکر است که این مبل ها در مقایسه با سایر انواع مبل، معمولا از زیبایی کمتری برخوردار هستند.

  • مبل های به شکل ال (L)

این مبل ها نسبت به مدل های قبلی جدیدتر هستند و به سرعت محبوبیت بالایی در میان مردم بدست آورده اند. زیرا هم شکل مدرن تری دارند و هم به دلیل شکل L  مانند آنها، می توان از آنها در گوشه ها و زاویه های خانه ها استفاده کرد. استفاده از این مدل هم در خانه ها و هم در ادارات بسیار پر کاربرد است. یکی دیگر از دلایل پر طرفدار بودن این مدل این است که می توان قطعات آنها را از هم جدا نموده و آن را متناسب با سلیقه مان به شکل دیگری در محیط قرار دهیم.

مبل هایی با طرح و ظاهری بسیار متفاوت هستند. این مبل ها در شکل ها و رنگ هایی نامتعارف تولید می شوند و برخلاف مدل های قبلی، اصلا پر طرفدار نیستند و توسط قشر خاصی از مردم خریداری می شوند. دلیل آن هم این است که این مبل ها به دلیل شکل نامتعارفی که دارند، با هر چیدمان و دکوراسیونی مطابقت پیدا نمی کنند و ترس از همین موضوع نیز سبب شده است تا این مدل در میان مردم طرفداران زیادی پیدا نکند.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، از مبل های راحتی در ادارات نیز استفاده می شود. در سالن های انتظار و مکان هایی که ارباب رجوع برای مدت زمانی نسبتا طولانی در انتظار دریافت خدمات هستند، این مبل ها مورد استفاده قرار می گیرند. مبل راحتی بردو و مبل فلین دو نمونه از مبل های راحتی اداری هستند که توسط شرکت گلدسیت تولید و به فروش می رسند.

در خرید مبل راحتی باید دقت کنید که از چه نوع بالشی می خواهید استفاده کنید، زیرا از دو نوع بالش ثابت و جدا شونده استفاده می شود. هر کدام از این بالش ها مزایا و معایبی دارد. برای مثال بالش های ثابت برای ادارات مناسب تر هستند. زیرا دیرتر فرم خود را از دست می دهند و با نشست و برخاست جابجا نمی شوند. بالش های جداشونده نیز قابلیت شستشو دارند و با خارج کردن محتویات درون بالش ها می توان رویه های آن ها را تمیز نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

2 پاسخ به “خرید مبل راحتی در سال 2023”

  1. مصطفی امیری گفت:

    سلام،می خواستم بدونم که آیا مبل چرم خوبه یا مبل پارچه ای؟
    لطفا توضیح بدید که رنج قیمتشون به چه صورت هست و کدام از این دو مدل ، در شیک بودن اداره تاثیر داره؟
    خیلی ممنون

    • mohammadali گفت:

      با سلام و درود فراوان خدمت شما
      دوست گرامی، دقیقا به همین علت است که شرکت گلدسیت تاکید بسیار زیادی دارد که از متخصصین ما، مشاوره های رایگان بگیرید! همیشه در ابتدا خرید مبل راحتی کار بسیار ساده ای به نظر می رسد، اما شما باید این موضوع مهم را بدانید که نوع مبل باید بر اساس دکوراسیون اداری شما انتخاب شود، یعنی به صورت قطعی نمی توانیم بگوییم که از مبل پارچه ای یا چرم استفاده کنید، باید ابتدا محل کسب و کار و اداره ی شما مورد بررسی قرار بگیرد.
      شاد، موفق و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *