مقالات مبلمان و صندلی اداری
تفاوت انواع پارتیشن های اداری چیست؟

تفاوت انواع پارتیشن های اداری چیست؟

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن ها امروزه در ادارات به دلیل تغییر دکوراسیون و ساخت اتاق ها بدون تغییر دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از پارتیشن ها و مبلمان اداری امروزه بسیار مرسوم شده و بازار خوبی هم دارد. استفاده از انواع متریال با کیفیت در این پارتیشن ها که انواع مختلفی هم دارند بسیار به صرفه تر از روش های دیگر ساخت اتاق های موقت است. تفاوت انواع پارتیشن های اداری در متریال ساخته شده کیفیت و دوام آنها است که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

کدام پارتیشن اداری ارزان تر است؟

در ساخت انواع پارتیشن های اداری سعی می شود از متریالی استفاده شود که حمل آن تا محل مورد نظر سخت نباشد و البته باید جوری ساخته شود که امکان حمل هم داشته باشد. اشاره کردیم که اصلی ترین تفاوت پارتیشن های اداری متریالی است که در ساخت آن استفاده شده. پارتیشن ها یک نوع دیوار پیش ساخته به حساب می آیند، با این تفسیر به ابعاد دلخواه در شرکت ساخته می شوند و برای استفاده در محل مورد نظر شما ارائه داده می شوند.

پارتیشن بندی محل کار

انتخاب پارتیشن اداری

پارتیشن هایی که از جنس طلق هستند به مراتب قیمت پایین تری دارند ولی همین نمونه های ارزان بسیار با کیفیت هستند و در نوع دو جداره آنها حتی صدا هم به سختی عبور می کند. پس نمیتوان گفت پارتیشن ارزان بی کیفیت است.

کاربرد انواع پارتیشن در محیط های اداری

در خرید جنس پارتیشن اداری باید دقت زیادی شود. پارتیشن های اداری کاربرد های زیادی دارند و میتوان با صرف هزینه ای کم به نتیجه ی دلخواه برسید. یکی از مزایای این مدل دیوار های پیش ساخته، امکان شخصی سازی آن به هر صورتی که می خواهید است. شما می توانید هر تعداد اتاق یا راهرو که میخواهید در مکان مورد نظر بسازید. تفاوت انواع پارتیشن های اداری در کاربرد آنها نیز دیده می شود. به طور مثال نمیتوان در مکان های رسمی از پارتیشن های کوتاه استفاده کرد.

در مکان هایی که نیاز است داخل اتاق ها معلوم نباشد مثل دستشوی ها، اتاق های پرو و اتاق های جلسه لازم است از پارتیشن هایی استفاده شود که این فضا را کاملا بپوشاند. برای داشتن یک پارتیشن اداری مناسب به بهترین قیمت می توانید به فروشگاه گلدسیت مراجعه کنید. با مشاوران فروشگاه صحبت کرده تا شما را در انتخاب بهترین پارتیشن مناسب محل کارتان راهنمایی کنند.

انواع پارتیشن های اداری کدام اند؟

در ساخت پارتیشن های اداری سعی شده متریال به گونه ای باشد که در نصب آن کمترین زحمت را داشته باشد. در ادامه به تفاوت انواع پارتیشن اداری می پردازیم و مزیت های هر کدام را به شما توضیح می دهیم. از انواع پارتیشن های اداری می توان موارد زیر را نام برد:

  1. داری تک جداره
  2. اداری دوجداره
  3. شیشه ای
  4. آلومینیومی

پارتیشن های تک جداره در انواع MDF و شیشه ای دیده می شوند ولی در نوع دوجداره از پروفیل آلومینیومی در ساخت آنها استفاده می شود که وزن سبکی دارد. یکی دیگر از دلایل استفاده از پروفیل آلومینیومی، دوام بالای آن است چرا که زنگ نمی زند و به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی دهد.

پارتیشن هایی از جنس شیشه سکوریت نیز بسیار مرسوم هستند و برای استفاده در ادارات کاربرد دارند. امکان شخصی سازی آنها وجود دارد و می توان در هر مکانی که خواستید آن را نصب کنید. همچنین امکان نصب در های قفل شونده هم یکی دیگر از ویژگی های این پارتیشن خوب است. در نصب این نوع پارتیشن باید خیلی دقت شود چرا که امکان شکستن آن وجود دارد.

به دلیل تفاوت پارتیشن های اداری، بهتر است آنها توسط مهندسین مجرب نصب و اجرا شوند. در تفاوت انواع پارتیشن های اداری موضوع نصب هم مطرح است. پارتیشن هایی که نصب آسان تری دارند قطعا بهتر هستند ولی کاربرد آنها با یکدیگر فرق دارد. فرض کنید در آینده نیاز است که دفتر کار خود را جابجا کنید و باید پارتیشن ها را نیز از جای قبلی خارج کنید و به مکان جدید منتقل کنید. اگر پارتیشن سنگین و سختی را انتخاب کرده باشید قطعا برای شما مشکل ساز خواهد شد.

در انتخاب پارتیشن اداری باید به چه نکاتی توجه شود؟

شما به عنوان یک مدیر می خواهید برای محل کار خود یک پارتیشن اداری تهیه کنید. برای این که تفاوت انواع پارتیشن های اداری را بدانید لازم است بگوییم اگر پارتیشن اداری زیاد استفاده شود مشکلاتی به وجود می آورد. مشکلاتی اعم از شلوغ شدن فضا و کاهش راندمان را در پی دارد. اگر از پارتیشن مناسب استفاده نکنید ممکن است برقراری ارتباط بین همکاران به درستی برقرار نشود.

باید تعداد کارمندان و اتاق هایی که لازم دارید را حساب کنید و نقشه طرحی که می خواهید پیاده کنید را در اختیار شرکت گلدسیت قرار داده تا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و توان مهندسین خود برای شما بهترین پارتیشن اداری را تهیه و تولید کند.

پارتیشن اداری شیشه ای

کاربرد پارتیشن اداری در ادارات

تفاوت انواع پارتیشن های اداری در مکان هایی که از آنها استفاده می شود نیز هست. استفاده از پارتیشن های دو جداره می تواند خیلی برای شما به صرفه باشد. این مدل کیفیت بسیار بالایی دارد و نصب آن راحت می باشد. صدای اطراف از آن عبور نمی کند و محیط شخصی سازی شده ای را برای شما به وجود می آورد. برای این که بتوانیم از تمام مزایای این پارتیشن استفاده کنیم، پیشنهاد می شود از قبل طرح های دلخواه خود را سفارش دهید تا روی محصول شما به صورت سفارشی چاپ شود.

سخن پایانی درباره تفاوت انواع پارتیشن های اداری

استفاده از پارتیشن اداری مزایای زیادی دارد و شما را در شخصی سازی محل کارتان همراهی می کند و برای شما راحتی را به ارمغان می آورد. تفاوت انواع پارتیشن اداری می تواند در جنس و کاربرد آنها باشد ولی این مورد به استفاده ی شما از پارتیشن بستگی دارد برای هر مکان یک پارتیشن مخصوص لازم است که می توانید برای مشاوره و پیدا کردن بهترین پارتیشن مورد نیاز خودتان با شرکت گلدسیت ارتباط برقرار کنید و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.

سوالات متداول

  1. پارتیشن دو جداره بهتر است یا شیشه ای؟
    پارتیشن های شیشه ای نصب سختی دارند ولی دوام آنها بسیار بالاست و زیبایی خاصی به محل کار شما می دهند در مقابل پارتیشن های دوجداره نصب آسان تری دارند و دوام بالایی هم دارند. ممکن است به دلیل داشتن پروفیل کمی نسبت مدل شیشه ای ضعیف تر به نظر برسد.
  2. پارتیشن های اداری چه جنسی دارند؟
    پارتیشن ها در انواع: چوبی، شیشه ای، آلومینیومی و از جنس شیشه های منعطف (طلق) هم دیده می شوند.
  3. استفاده ی زیاد از پارتیشن اداری مشکلی دارد؟
    در صورتی که از پارتیشن اداری زیاد استفاده کنید، مشکلاتی نظیر گرفتگی محل کار و خواب آلودگی کارمندان را در پی دارد. همچنین محل کار را برای شما کوچک تر جلوه می دهد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *