مقالات مبلمان و صندلی اداری
رنگ منتخب برای فضای اداری چه رنگی است؟

رنگ منتخب برای فضای اداری چه رنگی است؟

اهمیت رنگ در محیط کار

یکی از موارد مهم در جعبه ابزار طراح، در مورد رنگ است که همیشه در حال پیشرفت است. از آنجایی که ما وارد بحث درباره رنگ منتخب برای فضای اداری شده‌ایم به طراحی در فضاهای اداری می‌پردازیم. رنگ اکنون نیز یکی از موارد مورد توجه روانشناسان و شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ است. رنگ یک کیفیت کلیدی از ادراک بینایی چشمی ما است که فرکانس‌های مختلف نور را از طریق طبقه بندی‌های آشنای ما مانند قرمز، زرد یا سبز توصیف می‌کند. رنگ در دکوراسیون اداری مانند صندلی اداری اهمیت بسیار زیادی دارد.

دید ما از رنگ‌های مختلف ناشی از ترکیب منحصر به فرد رنگ، ته رنگ، نوع لحن و سایه است. این یکی از راه‌هایی است که ما دنیای اطراف خود را درک می‌کنیم، و اغلب متوجه نمی‌شویم که چگونه بر بسیاری از انتخاب‌ها، افکار و تعاملات ما در روز تأثیر می‌گذارد. ما هنگام لباس پوشیدن برای محل کار به رنگ فکر می‌کنیم، یا به چراغ‌های راهنمایی رنگی تکیه می‌کنیم تا ما را در رفت و آمد هدایت کنند. خاطرات ما پر از رنگ است و برخی از بزرگترین برندها را از طریق رنگ می‌شناسیم.

رنگ منتخب برای فضای اداری ساخته شده نه تنها از طریق انتخاب شخصی، بلکه از طریق آگاهی از مزایایی که رنگ‌های خاص می‌توانند به همراه داشته باشند، انجام می‌شود. ما می‌دانیم که رنگ‌های خاص می‌توانند به طور مثبت به شادی، بهره وری و حتی سلامت جسمی در محل کار کمک کنند. با این حال، ما نمی‌توانیم برای رسیدن به این اهداف تنها به یک لایه رنگ تکیه کنیم.

ترکیب رنگ، نور و سایر ویژگی‌های محیطی، مهم است که می‌تواند فضا را به بهترین شکل حمایت از کارمندان تبدیل کند. در این مقاله ما به تعادل مناسب بین سفارشی کردن فضا با ویژگی‌های منحصر به فرد شرکت و اطمینان از اینکه مکانی راحت و لذت بخش برای کار افراد موثر است، می‌پردازیم.

رنگ منتخب و مناسب برای فضای اداری

نظریه‌های زیادی در مورد تأثیر رنگ‌های مختلف و رنگ منتخب برای فضای اداری وجود دارد، به عنوان مثال، رنگ زرد می‌تواند احساسات خوش بینی، گرما و خلاقیت را برانگیزد. با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که هزاران سایه زرد وجود دارد که می تواند تاثیرات متفاوتی بر روان انسان داشته باشد. سایه نه تنها نحوه تاثیر رنگ بر محیط بهترین برند مبلمان اداری ایرانی و کاربران آن را تغییر می‌دهد، بلکه سایر متغیرها مانند درخشندگی، الگو و شفافیت نیز بر نحوه درک رنگ و محیط کلی تاثیر می‌گذارد. نسبت عناصر دیگر انتخاب رنگ مناسب برای فضای اداری نیز مهم است. برای مثال:

  • طراحی میزهای کاری
  • نوشته‌های روی دیوار
  • گیاه و گلدان‌ها
  • پنجره و کرکره‌ها و…

5 رنگ مناسب پیشنهاد شده

با توجه به تاثیر روانشناختی که ویژگی‌های محیط اطراف بر اکثر ما دارد. پیشنهاد ما به شما این 5 رنگ زیر است:

  • سبز
  • آبی
  • ترکیب زرد و نارنجی
  • بنفش
  • خاکستری

در ادامه مطلب به توضیحات این 5 رنگ می‌پردازیم.

رنگ سبز برای نشان دادن طبیعت

رنگ سبز یک انتخاب عالی برای بازسازی و دکوراسیون داخلی محیط کار است، چون ما را یاد طبیعت می‌اندازد اما به هر دلیلی که باشد رنگ سبز یک رنگ عالی برای محیط‌های نور طبیعی یا غیرطبیعی است. رنگ سبز به عموم آرامش می‌دهد و باعث تمرکز کارمند‌های آنجا می‌شود. شما می‌توانید رنگ سبز کم رنگ یا غبار آلود را برای رنگ دفتر‌ها استفاده کنید همینطور شما می‌توانید از گیاهان واقعی برای محیط کار استفاده کنید زیرا که به هوای محیط کار نیز کمک می‌کنند. سبز یک رنگ منتخب برای فضای اداری است.

آبی برای نشان دادن رنگ آسمان و آب

آسمان و آب اغلب با آرامش همراه است و به کارمندان اداری کمک می‌کند تا تمرکز داشته باشند، حتی در مشکل‌ترین کارها و تکالیف‌ها مفید است. سعی کنید آبی کم رنگ با خطوط سفید و خاکستری مانند دریا استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید همراه با این رنگ از مبلمان فیروزه‌ای رنگ نیز استفاده کنید.

رنگ زرد و نارنجی مانند نور خورشید

رنگ‌های گرم برای بهبود خلاقیت به کار می‌روند و حتی می‌توانند روحیه شما را تقویت کنند. رنگ‌های زرد و نارنجی را باهم ترکیب کنید تا پس زمینه‌ای ایجاد کنید که نور خورشید را تقلید کند، مخصوصا اگر در جایی هستید که از نور طبیعی کمتری برخوردار است.

بنفش رنگی برای جوانی

رنگ بنفش به طور کلی با جوان سازی و معنویت و احساس وقار مرتبط است. بنفش، رنگ مناسبی برای رنگ آمیزی دیوارها نمی‌باشد اما می‌تواند در قالب تزئینات دیگر معجزه کند. اگرچه بنفش خیلی جلب توجه میکند، اما باعث کاهش اضطراب و تمرکز در کار می‌شود و رنگ منتخب برای فضای اداری می تواند باشد. رنگ بنفش را با رنگ زرد ترکیب کنید زیرا که این دو رنگ مکمل هم هستند و باعث تعادل در محیط کاری می‌شوند.

رنگ خاکستری کوهستانی

مقداری خاکستری لطیف، خنثی و آرام بخش است. اگر زیادی از این رنگ استفاده کنید باعث یکنواختی می‌شود، بنابراین مراقب باشید زیاد از این رنگ استفاده نکنید. از رنگ سبز برای ترکیب استفاده کنید تا یک محیط سرسبز با سنگ‌های بزرگ خاکستری تصور شود، چنین ترکیبی یک راه عالی برای ایجاد حس تمرکز است و اضطراب را کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

در انتخاب رنگ‌ها برای دفاتر و شرکت‌ها باید به محیط و نوع کاری توجه کرد، زیرا که خیلی مهم است کارکنان متوجه کاری که می‌کنند باشند و از محیط انرژی کافی برای کارشان در طول روز بگیرند. نباید از ترکیب رنگ‌های خسته کننده مانند سفید و سیاه استفاده کرد و باید بیشتر از رنگ‌های شادی آور و آرامش بخش استفاده کرد. رنگ منتخب برای فضای اداری نسبت به نوع شغل و فضای آن محل است.

سوالات متداول

  1. از چه رنگ‌هایی برای تمرکز کارمندان استفاده کنیم؟
    شما می‌توانید از رنگ‌های سبز، بنفش، آبی و خاکستری استفاده کنید.
  2. چه رنگی برای افزایش خلاقیت و تقویت روحیه مناسب است؟
    ترکیب رنگ زرد و نارنجی مناسب است.
  3. به جز رنگ از چه ابزار یا وسایل تزیینی دیگری می‌توانیم استفاده کنیم؟
    گلدان و انواع گیاهان و همچنین نوشته‌های روی دیوار می‌توانند انرژِی‌های مختلفی روی عملکرد کارمندان داشته باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *