مقالات مبلمان و صندلی اداری
مهمترین عامل در هنگام خرید صندلی

مهمترین عامل در هنگام خرید صندلی

می دانید انتخاب یک صندلی متناسب با استانداردهای بین المللی می تواند چه تاثیری در سلامتی و افزایش بهره وری افراد داشته باشد؟ آیا می دانید چگونه می توان بهترین صندلی ممکن را پیدا کرد؟ آیا پیدا کردن برندهای معتبر در بازار، کار دشواری است؟ در ادامه با گلدسیت همراه باشید تا نکات مهم در زمان خرید میز و صندلی اداری را به شما بگوییم تا با کمترین میزان ریسک به هدف مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. معمولا با توجه به اینکه صندلی اداری یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی کارکنان یک شرکت است، اما اغلب مدیران شرکت و کارخانه ها، به شیک بودن صندلی ها توجه بیشتری دارند و تمایل دارند هزینه های زیادی را برای این موضوع کنار بگذارند.

صرفه جویی در هزینه های خود

اگر به فروشگاه های اینترنتی بزرگ جهان مانند ebay مراجعه کنید متوجه خواهید شد که برخی از صندلی های اداری ( مانند صندلی طبی یا ارگونومیک ) قیمت های بسیار بالایی دارند، بنابراین در هنگام خرید صندلی اداری، باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشید که صندلی مد نظر خود را برای چه کسی خریداری می کنید و از همه مهم تر اینکه آیا چنین صندلی اداری برای او مناسب است یا خیر؟ شاید از پس قیمت بالای صندلی طبی بر نیایید! اما اگر چند نکته ی ظریف و درعین حال مهم را بدانید، می توانید با حداقل هزینه ی ممکن به خرید صندلی هایی بپردازید که با استفاده از آن ها هیچ گاه دچار آسیب های جسمانی نخواهید شد.

چگونه صندلی ارگونومیک به وجود آمد؟

معمولا از زمانی که کارمندی در یک شرکت استخدام می شود، کم کم و به مرور زمان، فشارهای بسیار زیادی به کمر و گردن او وارد می شود که همین موضوع باعث ایجاد آسیب های جسمانی در او می شود و اگر در این گونه مواقع از صندلی طبی استفاده نکنید در طولانی مدت پشیمانی های زیادی را برای شما ایجاد می کند و همواره باید در نظر داشته باشید که صندلی مدیریتی داتیس خریداری شده باید از اصول ارگونومی جهانی پیروی کنند، نه اینکه فقط وسیله ای برای نشستن باشند.

چرا باید از صندلی استاندارد طبی استفاده کنیم؟

 

 

طبق محاسبات انجام شده، یک کارمند و یا مدیر شرکت در طول سال، هزاران ساعت بر روی صندلی می نشیند و همین موضوع می تواند بزرگترین و مهمترین دلیل برای انتخاب یک صندلی ارگونومیک باشد، بنابراین اگر شما هم در فضای اداری مشغول به کار هستید، این موضوع مهم را بدانید که بیشترین زمان خود را بر روی صندلی میگذارانید! پس اگر به سلامتی خود اهمیت ندهید در آینده به مشکلاتی برخورد خواهید کرد.

معمولا مدیران شرکت ها به فکر این هستند که با کمترین هزینه ی ممکن، به خرید تعداد زیادی صندلی اداری بپردازند، اما آنها این موضوع مهم را در نظر نمی گیرند که اگر از صندلی های طبی و با کیفیت استفاده کنند، می توانند بازدهی کارکنان خودشان را چندین برابر کنند.

چگونه بهترین صندلی اداری را انتخاب کنیم؟

پاسخ این سوال می تواند برای هر شخصی متفاوت باشد! مثلا یک صندلی مدیریتی طبیعتا عملکرد متفاوتی نسبت به صندلی ویزیتوری و صندلی رستورانی دارد و از همه مهم تر اینکه کاربرد و جنس ساخت آن ها هم با هم تفاوت زیادی دارد، پس به صورت کلی نمی توان بهترین صندلی اداری را معرفی کرد، زیرا ابتدا باید نیاز خود را مورد بررسی قرار دهید.

در نظر داشته باشید که فقط شیک بودن و حفظ سلامتی هم مهم نیست، بلکه عوامل دیگری هم نظیر طول عمر صندلی مورد نظر شما مهم است و باید در این نوع صندلی ها، از قطعات خوبی استفاده شده باشد تا نیازی به تعمیر ماهانه صندلی اداری خود نداشته باشید، در ادامه نکات طلایی برای خرید بهترین صندلی را خدمت شما ارائه می دهیم.

ویژگی های یک صندلی مناسب

اگر به فروشگاه اینترنتی Walmart هم مراجعه کنید، هیچگاه صندلی اداری خاصی را در بخش پیشنهادها قرار نمی دهد! زیرا صندلی و یا مبلمان اداری شما باید با توجه به نیاز شما انتخاب شود. فقط در رابطه با صندلی اداری، بیش از ده ها نوع صندلی وجود دارد که معمولا هر کدام کاربرد خاصی دارند و جالب است این موضوع مهم را بدانید که نحوه ی طراحی و تولید صندلی اداری به گونه ای است که هر کدام برای زمان و مکان خاصی به کار می روند. پس در حالت کلی اگر به دنبال صندلی هایی هستید که بازدهی کارمندان خود را بالا ببرید، میتوانید از صندلی های طبی گلدسیت استفاده کنید.

تشخیص صندلی چرم با کیفیت

در زمان گذشته صندلی اداری چرم را به گونه ای طراحی می کردند که بعد از چند دقیقه نشستن بر روی صندلی، تماس فرد با صندلی باعث عرق کردن می شد، اما امروزه گلدسیت با طراحی صندلی های استاندارد و استفاده از مواد اولیه ی مرغوب این مشکل مهم را حل کرده است. روکش صندلی های چرم شرکت گلدسیت از بهترین انواع چرم طبیعی و مصنوعی و با تکنولوژی گردش هوا، از تعرق بدن جلوگیری می کند و باید در نظر داشته باشید که هنوز هم صندلی های ارزان و برندهای متفرقه این مشکل را دارند و از چرم های تقلبی و غیر استاندارد در آن استفاده می شود.

پس به جای اینکه بعد از خرید صندلی به دنبال راهی برای برطرف کردن مشکل تعرق در صندلی های خود باشید، از همین الان می توانید با خرید یک کالای مرغوب این مشکل بزرگ را برطرف کنید.

 

معمولا شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، به دلیل به صرفه بودن مواد اولیه ی ارزان، از روکش ها و چرم هایی با کیفیت کمتر استفاده می کنند که غالبا به دلیل قیمت تمام شده ی کمتر مشتریان را بیشتر جذب می کند اما دوام و کیفیت کم هزینه های تعمیرات بیشتری را به مشتری تحمیل می کند و در نهایت منجر به خرید صندلی دیگری می شود.

معایب روکش چرم

باید در نظر داشته باشید همیشه روکش چرم نمی تواند بهترین گزینه ی ممکن باشد زیرا روکش  های پارچه ای هم ویژگی های خاص خود را دارند، اما شما باید با توجه به نیاز خود، صندلی مورد نظر را خریداری کنید، چون اولویت اصلی خیلی از مدیران، زیبایی صندلی اداری است و آن ها روکش چرم را به روکش پارچه ای ترجیح می دهند.یکی از مهمترین ایرادات چرم این است که بعد از مدتی به  صورت پوسته پوسته از بین می رود، ولی اگر در صندلی از چرم طبیعی و ایرانی استفاده شده باشد، دچار چنین مشکلاتی نمی شود و در نظر داشته باشید که نحوه ی استفاده از چرم طبیعی را باید بدانید! مثلا برای تمیز کردن باید از دستمال نم دار استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که صندلی های گلدسیت با شستشو، کیفیت خود را از دست نمی دهد.

بیشتر بخوانید:   دکوراسیون اداری مدرن و جدید با گلدسیت

ارگونومیک چیست و چگونه بهترین آن را انتخاب کنیم؟

ارگونومیک یا طبی بودن یعنی اینکه یک کالا، از استانداردهایی برخوردار باشد که وقتی انسان ها به صورت طولانی مدت بر روی آن می نشینند به آسیب های جسمانی دچار نشوند و این موضوع مهم را بدانید که هر صندلی که فروشنده برچسب ارگونومیک بودن را بر روی آن می چسباند، لزوما طبی نیست! زیرا اسم ارگونومیک برای افزایش فروش بر روی صندلی ها گذاشته  می شود، اما در واقعیت بخش قابل توجهی از صندلی های موجود در بازار ایران، از اصول ارگونومیک 2019 برخوردار نیستند.

نتیجه گیری برای خرید صندلی اداری

  1. فوم سرد در صندلی به کار رفته باشد . 
  2. به دنبال خرید صندلی اداری ارزان نباشید.
  3. صندلی اداری که خریداری می کنید، باید حداقل امکانات یک صندلی مناسب را دارا باشد و باید قابلیت تنظیم پشتی، ارتفاع و موارد دیگر را دارا باشد.
  4. به قطعات به کار رفته در صندلی و مکانیزم عملکرد آنها توجه ویژه ای داشته باشید و اگر هم می خواهید از برندهای متفرقه استفاده کنید، به احتمال زیاد پول خود را به هدر داده اید.
  5. روکش پارچه یا چرم فرقی نمی کند، از هر کدام که استفاده می کنید، اگر از برندهای معتبر خریداری می کنید، جای نگرانی نیست، در غیر این صورت احتمال پوسته پوسته شدم چرم شما و یا مشکل تعرق در این نوع صندلی ها وجود دارد.
  6. اگر سرمایه خوبی برای تغییر دکوراسیون اداری خود دارید، حتما از صندلی های طبی و ارگونومیک استفاده کنید، درست است که این نوع صندلی ها، کمی گران تر از صندلی های دیگر هستند اما به سلامتی کارکنان و زیبایی شرکت شما کمک به سزایی می کنند.
  7. طریقه ی نشستن بر روی صندلی هم مهم است، اگر به درستی بر روی صندلی مورد نظر خود بنشینید و صندلی شما استاندارد باشد، می توانید ده ها ساعت بر روی صندلی بنشینید و مشکلی برای سلامتی شما ایجاد نشود، اما اگر صندلی شما استاندارد نباشد و یا نحوه ی نشستن بر روی صندلی را بلد نباشید، هر کدام از این دو مورد می تواند برای شما دردسر ساز باشد و شما یک دقیقه هم نتوانید بر روی صندلی بنشینید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *