مقالات مبلمان و صندلی اداری
ویژگی های صندلی اداری طبی

ویژگی های صندلی اداری طبی

صندلی اداری طبی یکی از تجهیزات بسیار مهم در مبلمان اداری محسوب می شود که علاوه بر زیبایی دکوراسیون داخلی اداره ها، در حفظ سلامتی کارمندان نیز بسیار موثر است. شما با شناخت ویژگی های صندلی اداری طبی می توانید یک نمونه مناسب از این محصولات را انتخاب نمایید.

نشستن طولانی مدت بر روی صندلی ها می تواند سبب خستگی کارکنان شود و گاهی آسیب های جدی به ستون فقرات، گردن و زانو ها وارد می کند. از این رو با انتخاب یک صندلی استاندارد و مناسب می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کرده و سالم تر زندگی کنید.

بررسی ویژگی های صندلی اداری طبی

برای شناخت ویژگی های صندلی اداری طبی باید دقت کنید که این محصولات باید کاملا استاندارد و با کیفیت باشند تا بتوانند به حفظ سلامتی افراد کمک کنند. مهم ترین ویژگی های این نوع صندلی ها عبارتند از:

  • ارتفاع صندلی اداری طبی : این نمونه از صندلی ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و کاربر بر اساس قد خود ارتفاع مناسبی را برای آن ها در نظر می گیرد. این ویژگی به فرد کمک می کند تا ارتفاع صندلی را به گونه ای تنظیم کند که پاهایش بر روی زمین قرار گرفته و فشار کم تری را در ناحیه ساق پا و زانو ها تحمل کند.
  • نشیمنگاه صندلی طبی : در این نوع صندلی ها عرض نشیمنگاه را بین ۴۲ تا ۵۰ سانتی متر در نظر می گیرند. در حالت کلی بهتر است که این بخش از صندلی ۲ تا ۳ سانتی متر از ران ها پهن تر باشد تا کاربر بر روی صندلی راحت باشد. طول نشیمنگاه این مدل صندلی ها را در حدود ۳۷ تا ۴۳ سانتی متر در نظر می گیرند و با روکش های مناسبی آن را پوشش می دهند تا فرد هنگام نشستن بر روی صندلی کاملا راحت بوده و سر نخورد.
  • تکیه گاه صندلی طبی : قسمت تکیه گاه این مدل صندلی ها را به گونه ای طراحی می کنند که به طور کامل گودی کمر افراد را بپوشانند. همچنین این بخش از صندلی قابلیت تنظیم شدن دارد تا کاربر بتواند آن را در زاویه مناسبی قرار داده و راحت باشد.
  • دسته صندلی طبی : دسته ها باید قابلیت تنظیم شدن داشته باشند و هنگامی دست ها بر روی آن ها قرار می گیرند زاویه مناسبی با بدن بسازند. متغیر بودن دسته به فرد کمک می کند تا با توجه به قد و سایز بدن خود، دسته را جوری تنظیم کند که فشار کم تری بر قسمت شانه و کتف وارد شود.
  • پایه صندلی طبی : پایه این نوع صندلی ها را با استفاده از فولاد و یا آلومینیوم تولید می کنند. بهتر است که این پایه ها چرخ دار باشند تا دسترسی کاربر به محیط اطراف راحت تر باشد. چرخ ها کاملا بی صدا بوده و تحمل وزن های بالای افراد را دارند.

بهترین صندلی اداری طبی

بهترین صندلی طبی علاوه بر ویژگی های صندلی اداری طبی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز می باشد. این نوع صندلی ها با استفاده از فوم های بسیار مناسبی تهیه شده و با پارچه های عالی و بسیار با کیفیتی پوشش داده می شوند. برای تهیه این نوع صندلی ها از پارچه های ضد تعریق استفاده می کنند تا کارمندان بتوانند به راحتی ساعت ها بر روی آن بنشینند.

بهترین نمونه از این صندلی ها مجهز به پشت سری هستند تا از این طریق از گردن افراد حمایت کند و از وارد شدن فشار اضافی بر روی این ناحیه جلوگیری شود. بهترین مدل از این صندلی ها نمونه هایی هستند که بتوانند تحمل وزن افراد مختلف را داشته باشند تا همه کارمندان با سایز و وزن های گوناگون از آن ها استفاده کنند.

راهنمای خرید صندلی اداری طبی

اگر قصد خرید یک صندلی اداری طبی را دارید، باید نکاتی را مد نظر خود قرار داده و مطابق با آن ها خرید نمایید. یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری طبی، کیفیت بالای محصول می باشد. این صندلی ها باید با استفاده از متریال و مواد اولیه بسیار با کیفیتی ساخته شده باشند.

همچنین محصول انتخابی شما باید بر اساس اصول ارگونومیک ساخته شود، ارتفاع آن قابل تنظیم باشد و دسته های کاملا استاندارد و مناسبی داشته باشد.

از آن جایی که شرکت های گوناگونی به تولید این محصول مشغول هستند، بهتر است یک برند بسیار معتبر و معروف برای این صندلی ها انتخاب نمایید تا از کیفیت و مرغوبیت کالا مطمئن شوید. قبل از خرید از اصل بودن کالا اطمینان حاصل نموده و هرگز نمونه های تقلبی و بی کیفیت را خریداری نکنید.

در کنار همه این ها بهتر است که با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، یک نمونه مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر همه این ها برای خرید این محصول باید به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید و اگر وقت کافی برای خرید حضوری را ندارید، از سایت های معتبر اینترنتی برای خرید محصول استفاده کنید.

کلام آخر

یکی از مهم ترین ویژگی های صندلی اداری طبی، ارگونومیک بودن محصول می باشد. این صندلی باید از مواد اولیه بسیار مناسب و با کیفیتی ساخته شود تا طول عمر بالایی داشته باشد. همچنین این محصول باید دارای تکیه گاه و نشیمنگاه مناسبی باشد و به راحتی بتوان ارتفاع صندلی را تغییر داد.

همه این ها می توانند در راحتی کارمندان و افزایش سطح سلامتی آن ها موثر باشند. از طرفی انتخاب یک صندلی مناسب باعث می شود تا آن ها سرحال تر بوده و کم تر احساس خستگی کنند، این امر در نهایت سبب افزایش تمرکز آن ها می گردد.

سوالات متداول درباره ویژگی های صندلی اداری طبی

  1. انواع صندلی اداری طبی کدامند؟
    این نوع صندلی ها را در انواع مختلفی مانند صندلی مدیریتی، صندلی کارمندی، صندلی کنفرانسی و صندلی انتظار تولید کرده و به فروش می رسانند.
  2. خرید صندلی اداری طبی از سایت های معتبر چه مزایایی برای افراد دارد؟
    این نوع خرید در وقت و هزینه افراد صرفه جویی کرده و می توانند محصول مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن، درب منزل تحویل بگیرند.
  3. استفاده از صندلی اداری طبی چگونه در افزایش کارایی اداره تاثیر می گذارد؟
    استفاده از این صندلی ها به افراد کمک می کند تا آرامش و راحتی بیش تری داشته باشند و کم تر خسته شوند. این امر سبب افزایش تمرکز آن ها شده و در نتیجه کارایی کارمندان و اداره افزایش می یابد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *