مقالات مبلمان و صندلی اداری
انواع مبلمان اداری چرم

انواع مبلمان اداری چرم

هنگام خرید مبلمان اداری چرم علاوه بر در نظر گرفتن راحتی و ارگونومی آن باید عوامل دیگری نظیر زیبایی و مهندسی مناسب آنها را نیز مد نظر قرار داد. زیبایی مبلمان اداری چرم به این دلیل مهم است که توجه به این عامل، موجب زیبا و دلنشین تر شدن محیط اداری شما می شود و تاثیر مثبتی بر مشتریانی که به محل کسب و کار شما مراجعه می کنند خواهد داشت. همچنین توجه به طراحی و مهندسی مبلمان اداری به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را برای محیط اداری خود انتخاب کنید و از محیطی که در در اختیار دارید، بیشترین استفاده را داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  خرید میز و صندلی اداری در سال 2020

 

مبلمان اداری چرم برای چه مکان هایی مناسب است؟

مبلمان اداری برای هر محیط کار، باید متناسب با ویژگی های کسب و کار و نوع نیاز آن انتخاب شود. یکی از نکات مهم خرید مبلمان اداری که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرد، توجه به حجم کار و نوع استفاده از مبلمان اداری است. برخی ادارات و کسب و کارها نیاز به مبلمانی با طراحی خاص، متنوع و منحصر به فرد دارند. در حالی که برخی کسب و کارها نیاز به استفاده از مبلمان اداری مدرن دارند تا حس لاکچری و شیک بودن را به مراجعین القا کنند. گروهی از کسب و کارها نیز به دلیل ماهیت سنتی و قدیمی که دارند، از مبلمان اداری کلاسیک برای تجهیز کسب و کار خود استفاده می کنند. می توانید برای انتخاب بهترین گزینه برای تجهیز کسب و کارتان از راهنمائی های مشاورین ما در شرکت گلدسیت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   خرید مبل راحتی در سال 2020

 

از هر مبلمانی که برای تجهیز کسب و کار خود استفاده کنید، طیفی از مواد اولیه را شامل می شود که مهمترین، پایه ی ترین و قدیمی ترین آنها چرم است. چرم به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و خاصی که دارد، متریالی بسیار مطلوب برای ساخت مبلمان اداری به حساب می آید. یکی از ویژگی های خاص چرم این است که می توان آن را با انواع مختلف متریالی که در ساخت مبلمان استفاده می شود، به کار برد. برای مثال چرم با چوب، فلز، و استیل هارمونی خاص و زیبایی ایجاد می کند که می تواند به زیبایی بیشتر محیط کسب و کار شما کمک بسزایی کند. چرم دوام و ماندگاری بالائی دارد و به محیط کار غنا و اصالت می بخشد. از دیگر ویژگی های چرم، سادگی در نگهداری و تمیز کردن آن است. به جرآت می توان گفت که هیچ متریالی به اندازه چرم محبوبیت و مقبولیت ندارد.

بیشتر بخوانید:  صندلی مدیریتی با کیفیت سال 2020

انواع مبلمان اداری چرم در سال 2020

چرمی که در ساخت مبلمان اداری چرم استفاده می شود بر دو نوع است. چرم طبیعی و چرم صنعتی (مصنوعی). اینکه از چه نوع چرمی (طبیعی یا صنعتی) در تولید و ساخت مبلمان اداری استفاده شود، به نوع نیاز شما نیاز شما، نوع کسب و کار و بودجه تان بستگی دارد. چرم طبیعی زیبایی بیشتری دارد، نسبت به چرم صنعتی قیمت بسیار بالاتری دارد و در تولید مبلمان اداری با مهندسی بالا، متریال های با کیفیت و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد. اما چرم مصنوعی نیز به دلیل ارزان بودن و داشتن برخی از ویژگی های چرم طبیعی، اخیرا در صنعت ساخت و تولید مبلمان اداری کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید:   صندلی اداری گلدسیت با ارگونومی 2019

 

اما با همه اینها گاهی برخی از فروشندگان محصولات ساخته شده با چرم مصنوعی را به دلیل شباهت زیاد آن به چرم مصنوعی به جای چرم طبیعی می فروشند و خریداران نمی دانند مبلغ پرداختی را برای چرم طبیعی پرداخته اند با مصنوعی! به همین دلیل در ادامه چند نکته برای تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی را به شما خواهیم گفت.

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

  • شناسنامه محصول. اکثر محصولاتی که با چرم طبیعی ساخته می شوند دارای شناسنامه هستند و شما می توانید در هنگام خرید شناسنامه محصول را از فروشنده درخواست کنید.
  • بوی چرم طبیعی و مصنوعی. چرم مصنوعی از پلاستیک ساخته شده و بوی پلاستیک می دهد اما مبلمان اداری با چرم طبیعی بوی پوست و موی حیوان می دهد. به همین دلیل هنگام بوییدن محصولات چرم طبیعی باید بوی پوست و موی طبیعی را حس کنید. این روش یکی از ساده ترین روش های تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی است.
  • کیفیت بالاتر و دوخت سخت تر. چرم طبیعی جنس مقاومتری نسبت به چرم مصنوعی دارد ولی چرم مصنوعی ظریف تر است و دوخت و دوز آن نیز راحت تر است اما مقاومت و دوام کمتری دارد.
  • انعطاف پذیری. چرم طبیعی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و هنگامی که نوک انگشتانتان را بر روی آن می کشید احساس گرما نرمی را حس می کنید.

بیشتر بخوانید:  صندلی استاندارد چگونه باید باشد؟

 

  • قابلیت اشتعال. چرم مصنوعی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک است، به سرعت شعله ور می شود اما چرم طبیعی به مدت زمان بیشتری برای سوختن نیاز دارد. همچنین بویی که از سوختن این دو نوع چرم به مشام می رسد نیز متفاوت است. چرم طبیعی بویی شبیه به بوی مو و پوست سوخته می دهد اما چرم مصنوعی بوی پلاستیک سوخته می دهد.
  • یک نواخت نبودن ظاهر چرم. چرم طبیعی به دلیل اینکه از پوست حیوان تهیه شده، دارای پستی و بلندی ها و طرح و نقش های متفاوتی است در حالی که چرم صنعتی دارای طرحی تکراری در تمام بخش های آن است.
  • جنس پشت چرم. پشت چرم طبیعی حالتی مخملی و پرزی دارد در حالی که پشت چرم صنعتی از جنس پارچه و نخ است. به قسمت پشت چرم طبیعی اشبالت گفته می شود.
  • جذب مایعات و آب. چرم طبیعی مایعات را به خود جذب می کند و پس از گذشت مذتی خشک می شود اما چرم مصنوعی مایعات را به خود جذب نمی کند و مابعات بر روی آن جمع می شوند.

بیشتر بخوانید:  صندلی کارشناسی گلدسیت با ارگونومی متفاوت

 

نتیجه گیری

به طور کلی اکثر محصولاتی که در بازار مشاهده می کنیم، از جنس چرم صد در صد طبیعی نیستند و به صورت ترکیبی با مواد مصنوعی تولید می شوند. زیرا قیمت محصولات تولید شده از چرم صد در صد طبیعی بسیار گران است و تولید انبوه آن برای تولید کننده و خریدار به صرفه نیست. اکثر محصولات تولیدی از چرم صد در صد طبیعی به صورت سفارشی صورت می گیرد. غالبا با شنیدن محصولات چرمی، محصولاتی با رنگ مشکی و قهوه ای در ذهن ما تداعی می شود در حالی که محصولات چرمی در طیف گسترده ای از رنگ ها به بازار ارائه می شوند. در ادامه چند نمونه از مبلمان اداری چرم محصول شرکت گلدسیت را به شما معرفی می کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *